Washington Allston Özellikle dramatik konuları işleyişi, ışığı ve buğulu atmosferik renkleri kullanmasıyla tanınmıştır. Çok sayıda ürün vermemekle birlikte, ruhsal değişiklikleri dramatik bir biçimde yansıtan resimleriyle Amerikan manzara resim geleneğinin biçimlenmesine yardımcı olmuş, sanatıyla, aralarında Albert Pinkham Ryder ve Ralph Blakelock'ın bulunduğu Amerikan düşsel ressamlarına öncülük etmiştir. 1800'de Harvard Üniversitesi'ni bitirdi. Londra'da Kraliyet Akademisi'nde okudu. 1803 - 1804 yılları arasında Paris'te 1804 - 1808 yılları arasında da İtalya'da büyük müzeleri gezdi. Bu dönemde Coleridge Irving ve Washington Irving ile büyük dostluk kurdu. 1808 - 1811 yılları arasında Boston'da yaşadı. Ardından Londra'da yedi yıl süren üretken bir dönem geçirdi. 1818'de Boston'a döndü; sonunda 1830'da Massachusetts'te Cambridgeport'a yerleşti. ABD'ye dönüp yerleşmeden önce Allston büyük boyutlu, dramatik yapıtlar verdi; doğa üstüne büyük ilgi duydu ("Belshazzar'ın Şöleni", 1837 - 1843; Detroit Sanat Enstitüsü). Dramamtik manzaraları "Tufan" (1804; Metropolitan Sanat Müzesi) ve "İlya Çölde" (1818; Boston Güzel Sanatlar Müzesi) Amerikan manzara resminin en önemli ürünlerindendir. 1818'de Boston'a döndükten sonra Allston'un sanatı, düş gücü ve hayallerle belirginleşen daha durgun bir evreye girdi. "Ayışığında Manzara" (1819; Boston Güzel Sanatlar Müzesi) ile "Florimel'in kaçışı" (1819; Detroit Sanat Enstitüsü) adlı yapıtları, Londra'da başlayıp yanında getirdiği, sonra da 1820 - 1828 arasında ve 1839'dan ölümüne değin üstünde çalıştığı "Belshazzar'ın Şöleni"nden başka en önemli ürünleridir. Aynı zamanda bir şair ve yazar da olan Allston'un The Slyphs of the Seasons with Other Poems (1813; Mevsimlerin Perileri ve Başka Şiirler) adlı kitabı ile gotik romanı Monaldi (1841), dönemin sevilen yapıtları arasında yer aldı. Sanat kuramıyla ilgili yazıları, ölümünden sonra Lectures on Arti and Poems (1850; Sanat ve Şiir Üstüne Dersler) adıyla yayımlandı. Alıntı.