Geleneksel Türk Tiyatrosu Türklerin tiyatrosu yüzyıldan fazla bir süredir, kendi sorunlarını, kendi insanını, kendine özgü tarzıyla ve rengiyle seyircisine aktaracak bir biçem arayışı içindedir. Tanzimat dönemiyle birlikte batılılaşma yanlılarının katı bir biçimde reddettiği ,karşısına aldığı ve imparatorluğun içinde bulunduğu yozlaşmanın birer belirtisi olarak yorumladığı ‘kukla’, ‘ortaoyunu’, ‘karagöz’, ‘meddah’ , ‘çengi’ gibi geleneksel seyirlik tiyatrolarımız, bu güçlü reddetme karşısında, bir değişim süreci içerisinde son zamanlarını yaşadılar. Çoğunlukla İstanbul’da ortaya çıkan bu geleneksel Türk tiyatrosu sanatımızdaki bu susuş öyle hızla oluştu ki, zaten yazılı metine dayanmak alışkanlığı olmayan bu gösterilerden yola çıkarak yeni bir biçem bileşimine yönelmek isten genç kuşak sanatçıları için, değil otantik bir biçimde yaşatılan bir örneği izleyip incelemek; Eski ustalarla konuşup bilgi alışverişinde bulunma olanağı bile kalmamıştır. Kaybolan bu sanatlar üzerine toplanan belgeleri, malzemeleri, film, fotoğraf, video, ses kaydı gibi yöntemlerle saptanan bilgileri bir araya getiren bir ‘Geleneksel Seyirlik Sanatları Müzesi’ hala kurulmamıştır.
Tiyatro
Tiyatronun Kökeni
Tiyatro Terimleri
Çocuk Tiyatrosu
Tiyatronun Öğeleri
Tiyatro Biçimleri
Tiyatro Türleri
Tragedya (Trajedi, Ağlatı)
Tragedyanın Özellikleri
Komedya (Komedi, Güldürü)
Komedyanın (Komedinin) Özellikleri
Komedya Türleri (Komedi Çeşitleri)
Dram
Burjuva Dramı
Romantik Dram
Çağdaş (Modern) Dram
Türk Tiyatrosu
Karagöz
Ortaoyunu
Meddah
Modern Türk Tiyatrosu