tualimforum.com
>
EĞİTİM ve ÖĞRETİM
>
Meslekler Rehberi
Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri
Kullanıcı ismi
Beni hatırla
Şifreniz
Kayıt ol
Yardım
Üye Listesi
Ajanda
Bugünki Mesajlar
Arama
Meslekler Rehberi
Meslekler Rehberi,Meslek Seçimi,Meslekler hakkında bilgi,Mesleklerin Özellikleri,Meslek Seçimi...
Forumları ara
Konu gösterimi
Mesaj gösterimi
Gelişmiş arama yap
Seçilene git...
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
Görüntülenme Sayısı
1184
LinkBack
Seçenekler
12.03.14, 16:01
#
1
(
permalink
)
Kullanıcı Profili
SERDEM
S.Moderators
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:
Teşekkür
Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri
Reklamcı - Reklamcı Hakkında Bilgi - Reklamcılık Mesleğinin Özellikleri
TANIM
Herhangi bir mal veya hizmeti çeşitli özellikleri ile tanıtarak kişilerin etkilenmelerine ve satın almaya istekli hale gelmelerine çalışan kişidir.
GÖREVLER
- Satılması istenen mal veya hizmetin niteliklerini belirler, - Bu mal veya hizmete kimlerin ihtiyaç duyabileceği konusunda ön araştırma yapar, - Bu gruplara malı tanıtmak için etkileyici tanıtım malzemelerinin tasarımlarını hazırlar (gazete, dergi, ilan metinleri, grafik tasarımları, afiş, yol panosu, TV sinema filmi, senaryo, görüntü ve sözler, radyo spotları), - Reklama yönelik olarak hazırlanan kompozisyonların basımı, çekimi, yayını ve benzeri çalışmaları kontrol eder ve çalışmaların hedef kitleye ulaşmasını sağlar, - Kitaplar, dergiler, afişler, grafikler, broşürler ve benzeri reklam araçlarında kullanılmak üzere çizim tasarıları yapar veya yapılmasını sağlar, - Mal veya hizmetin içeriğine uygun olarak reklam faaliyetlerini, konferans ve seminerler gibi halkla ilişkiler faaliyetleri ile destekler, - Açık hava reklam sunumlarını (stadyum, pano, toplu taşıt araçları) gerçekleştirmek üzere çalışmalarda bulunur, - Yürütülen reklam kampanyaları ve maliyet hakkında müşterileri bilgilendirir.
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
Grafik tasarım ve uygulamaya özgü özel amaçlı bilgisayar, tepegöz, dia projeksiyon makinesi, fotoğraf makinesi, karanlık oda malzemeleri, fotokopi makinesi, telefon, teyp, kaset, video, TV, kırtasiye malzemeleri, suluboya, guaş boya, fırça
vb
. boya malzemeleri, kitap, broşür, dergi, afiş gibi basılı yayınlar, araştırma anketleri, çizim masası
vb
.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Reklamcı olmak isteyenlerin; - Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Genel kültür seviyesi yüksek, - Sosyoloji, psikoloji ve sanata ilgili, bu alanlarda başarılı, - Yaratıcı, hayal gücü fazla, mizah anlayışı olan, - Düşüncelerini söz ve yazı ile başkalarına etkili bir biçimde aktarabilen, - Dışa dönük, girişimci, - Yeniliklere açık ve başkaları ile işbirliği yapabilen kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Reklamcılar kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına ait reklam, tanıtım, halkla ilişkiler bölümlerinde, medya kuruluşlarında ve reklam ajanslarında çalışırlar. Çalışma ortamı çok hareketlidir. İşyeri genellikle ileri teknoloji iletişim araçları, reklam ve grafik tasarımına özgü bilgisayarlar ile donatılmış, iyi aydınlatılmış, rahat ve temizdir. Reklamcı çalışırken reklamı yapılacak mal ve hizmeti üreten firma sahipleri ve ilgili ünite yöneticileriyle, reklam ajansı sahip ve yöneticileriyle, araştırmacılar, senaristler, matbaacılarla, basın yayın kuruluşları, grafikerler, fotoğrafçılar, çekimlerde stüdyo şefleri ve meslektaşlarıyla iletişimde bulunur.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Reklamcılar, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarının ‘’Halkla İlişkiler'’ bölümlerinde ve reklam ajanslarında çalışabilirler. - Mal ve hizmetlerin çeşitlenmesi sonucu rekabetin artması, reklamcılık sektörüne büyük ölçüde gereksinim duyulmasına neden olmuştur. Bu nedenle, reklamcıların iş bulma olanakları ve bayanların bu meslekte çalışma oranları yüksektir.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Bu mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı fakültelerin “Reklamcılık” bölümlerinde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) “Reklamcılık” lisans programlarından biri için yeterli “Eşit Ağırlıklı (EA)” puan almak.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
- İletişim fakültelerinde eğitim, liseden sonra 4 yıl, - Eğitim süresince: Türk Dili ve Edebiyatı, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Kişiler Arası İletişim, Reklam Teorisi, Temel Fotoğrafcılık, Grafik Resim, Sosyal Yapı Analizleri, İletişim ve Toplum, Sayfa Düzenlemesi, Tanıtım, Metin Yazarlığı, Fotoğraf, Radyo- Televizyon, Medya Planlaması, Grafik Tasarımı, Piyasa Araştırması, Reklam Kampanyaları, Reklam Filmi Yapım ve Yönetimi, Kamuoyu Araştırmaları, Grafik Resim ve Uygulama gibi meslek derslerine yer verilmektedir.
MESLEKTE İLERLEME
Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler.
Reklamcılar; radyo, televizyon gibi yayın araçlarıyla veya basılı kaynakları tanıtım çalışmalarında uzmanlaşabilir, sadece konferans ve seminer düzenleme çalışmalarına ağırlık verebilir veya giyim, gıda gibi tek bir sektöre ait reklam kampanyaları hazırlama çalışmalarına yönelebilirler.
Anadolu İletişim Meslek Lisesi mezunları, reklamcılık alanında üniversite eğitimine yönelmek isterlerse ek puandan yararlanabilirler.
Reklamcılık alanında düzenlenen seminerlere katılarak mesleki gelişim sağlanabilmektedir.
BENZER MESLEKLER
: Halkla ilişkiler uzmanı, pazarlamacı.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
- Öğrenciler eğitimleri süresince çeşitli kurum ve kuruluşlardan sağlanan kredi ve burslardan faydalanabilirler. - Reklamcı olarak işe ilk başlamada aylık asgari ücretin 2-3 katı civarında bir ücret alınabilmektedir. Deneyim arttıkça, uzmanlık alanları ve kampanya başarıları doğrultusunda ücrette 3-4 kat artış olabilmektedir.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular
ALINTIDIR
Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri
Anaokulu - İlköğretim
Sınav Soruları ve Ders Notları
Tags
bilgi
,
hakkinda
,
mesleginin
,
ozellikleri
,
reklamci
,
reklamcilik
,
reklamcı
,
reklamcı hakkinda
,
reklamcı hakkında bilgi
,
reklamcı mesleğinin özellikleri
,
reklamcı mesleğinin tanımı
,
reklamcı nasıl olunur
,
reklamcı nedir
«
önceki Konu
|
sonraki Konu
»
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor.
(0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
Seçenekler
Yazdırılabilir şekli göster
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Yetkileriniz
You
may not
post new threads
You
may not
post replies
You
may not
post attachments
You
may not
edit your posts
BB code
is
Açık
Smileler
Açık
[IMG]
Kodları
Açık
HTML-Kodları
Kapalı
Trackbacks
are
Açık
Pingbacks
are
Açık
Refbacks
are
Açık
Forum Rules
Benzer Konular
Konu
Konuyu Başlatan
Forum
Cevaplar
son Mesaj
İktisatçı - İktisatçı Hakkında Bilgi - İktisatçılık Mesleğinin Özellikleri
SERDEM
Meslekler Rehberi
0
04.03.14
14:46
Profesör - Profesör Hakkında Bilgi - Profesörlük Mesleğinin Özellikleri
SERDEM
Meslekler Rehberi
0
03.03.14
22:51
Vaiz - Vaiz Hakkında Bilgi - Vaizlik Mesleğinin Özellikleri
SERDEM
Meslekler Rehberi
0
03.03.14
22:19
Hakem - Hakemlik Hakkında Bilgi - Hakemlik Mesleğinin Özellikleri
SERDEM
Meslekler Rehberi
0
27.02.14
00:12
Danışman - Danışmanlık Hakkında Bilgi - Danışmanlık Mesleğinin Özellikleri
SERDEM
Meslekler Rehberi
0
26.02.14
23:51
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat:
22:06
.
-- English (US)
-- Tr
İletişim
-
www.tualimforum.com
-
Arşiv
-
Kullanım sözleşmesi
-
Yukarı git
Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 RC 2
LinkBack
LinkBack URL
About LinkBacks
Bookmark & Share
Digg this Thread!
Add Thread to del.icio.us
Bookmark in Technorati
Tweet this thread