tualimforum.com
>
KÜLTÜR VE SANAT
>
Memleketini Tanı
>
Marmara Bölgesi
>
İstanbul
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü
Kullanıcı ismi
Beni hatırla
Şifreniz
Kayıt ol
Yardım
Üye Listesi
Ajanda
Bugünki Mesajlar
Arama
Forumları ara
Konu gösterimi
Mesaj gösterimi
Gelişmiş arama yap
Seçilene git...
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
Görüntülenme Sayısı
2964
LinkBack
Seçenekler
18.10.09, 02:04
#
1
(
permalink
)
Kullanıcı Profili
Kedi
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 3.713
Konular: 3171
Puan Grafiği
Rep Puanı:3699
Rep Gücü:56
RD:
Teşekkür
Ettiği Teşekkür: 45
128 Mesajına 262 Kere Teşekkür Edlidi
:
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü
Fatih Sultan Mehmet Kö
pr
üsü
Uzunluk 1.510 metre
Genişlik 39 metre
Ayaklar
arası açıklık 1.090 metre
Tamamlanışı 3 Temmuz 1988
Koordinatlar: 41°05′28″N, 29°03′40″E
Fatih Sultan Mehmet Kö
pr
üsü, İstanbul'da Kavacık ile Hisarüstü arasında, Asya ile Avrupa’yı Boğaziçi Kö
pr
üsü'nden sonra ikinci kez bağlayan asma kö
pr
ü.Yapımına 4 Aralık 1985’te başlanılan ve ankraj blokları arasındaki uzunluğu 1.510 m, orta açıklığı 1.090 m, genişliği 39.4 m, denizden yüksekliği 64 m olan Fatih Sultan Mehmet Kö
pr
üsü 3 Temmuz 1988’de trafiğe açıldı. Kö
pr
ünün proje hizmetleri İngiliz Freeman, Fox ve Partners firması tarafından yerine getirilmiş, inşaatını ise Japon Ishikawajima Harima Heavy Industries Co. Ltd., Mitsubishi Heavy Industries Ltd. ve Nippon Kokan K. K. adlı şirketlerin oluşturduğu konsorsiyum 125 milyon dolar karşılığında üstlenmiştir.
Fatih Sultan Mehmet Kö
pr
üsü'nün Teknik ve Temel Özellikleri Fatih Sultan Mehmet Kö
pr
üsü projesinin temel özellikleri, taşıyıcı kule temellerinin boğazın iki yakasındaki yamaçlara oturması, kulelerin tabliye mesnet düzeyinden başlaması ve tabliyesinin Boğaziçi Kö
pr
üsü’ndeki gibi ortotropik, berkitmeli panellerden oluşan aerodinamik enkesitli kapalı kutu biçiminde olmasıdır. Boğaziçi Kö
pr
üsü’nden farklı olarak bu kö
pr
ünün askı kabloları dikey olarak düzenlenmiştir. Bu kablolar çiftli tertiplenmiş olup gerektiğinde bu kablolardan biri kolayca değiştirilebilecektir.
Fatih Sultan Mehmet Kö
pr
üsü’nün kule temelleri 14 m x 18 m boyutunda ve ortalama 6 m yüksekliğindedir. Ama zemin durumuna göre yer yer kademeli olarak proje kotundan 20 m daha derine inilmiştir.Temellerin üzerinde yükseliği 14 m’ye varan betonarme kaideler yer almakta ve çelik kuleler bu kaidelerin içine 5 m kadar ankre edilmiş bulunmaktadır.
Kö
pr
ünün ana bloklarına mesnet oluşturan bu kulelerin yüksekliği, temel betonu üst kotundan başlamak üzere 102,1 m’dir. Kuleler yüksek mukavemetli berkitmeli çelik panellerin birbirine bulonlanarak birleştirilmesiyle 8 kademe halinde monte edilmiştir. Boyutları tabanda 5 m x 4 m, tepede ise 3 m x 4 m’dir.Düşey kuleler birbirlerine ikişer adet yatay kirişle bağlanmış olup, her birinin içinde bakım hizmetleri için bir asansör yerleştirilmiştir.
Taşıyıcı ana kablolar, her kulenin tepesinde yer alan kablo semeri üzerinden geçmektedir. Bunlar git-gel çekim yöntemi ile yapılmış, her seferinden ve bir doğrultuda 4 tel taşıyan kasnağın 4 m/sn gibi çok yüksek bir hızda çalışması sağlanmıştır. Her ana kablo bir ankraj bloğundan öbürüne uzanan 32 tane büklüm grubundan, ayrıca tepedeki semerlerle ankraj blokları arasında yer alan 4 tane ek gergi bükümünden oluşmaktadır. Her bir büklümde 504 tane , ek büklümlerde ise 288 ve 264 tane çelik tel vardır. Galvanizli yüksek mukavemetli çelikten olan tellerin çapı 5,38 mm’dir.
Kutu kesitli tabliye 33,8 m genişliğinde ve 3 m yüksekliğinde olup her iki yanında konsol olarak dışa taşan 2,80 m eninde birer yaya yolu bulunmaktadır. Dört gidiş dörtte geliş olmak üzere toplam sekiz şeritli tabliyenin aerodinamik biçimi rüzgar yükünü azaltmaktadır. Tabliye 62 üniteden oluşmaktadır.Çeşitli uzunluktaki bu üniteler birbirine kaynakla birleştirimiştir. Ağırlıkları 115-230 ton arasında değişen tabliye üniteleri, denizden palangalar ile yukarı çekilerek yerlerine yerleştirilmiştir.
Kö
pr
ü, 3 Temmuz 1988'de zamanın başbakanı Turgut Özal tarafından hizmete açılmıştır. Kö
pr
üden geçen ilk araç Özal'ın resmi otomobili olmuştur.
Fatih Sultan Mehmet Kö
pr
üsü, Edirne-Ankara arasındaki Trans European Motorway (TEM) in bir parçasıdır.
Göze çarpanlar
Kö
pr
üden atlama,intihar etmenin ortak bir yolu.2001 yılında 146 kişi iki boğaz kö
pr
üsünden atlamayı denedi.Ve bunların 24 ü hayatını kaybetti.2002 yılında atlayarak intihar denemesinde sonra 38 kişi öldü.
--------------Tualimforum İmzam--------------
Bo
ş
verdim
Tags
fatih
,
fatih sultan mehmet köprüsü
,
köprüsü
,
mehmet
,
sultan
«
önceki Konu
|
sonraki Konu
»
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor.
(0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
Seçenekler
Yazdırılabilir şekli göster
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Yetkileriniz
You
may not
post new threads
You
may not
post replies
You
may not
post attachments
You
may not
edit your posts
BB code
is
Açık
Smileler
Açık
[IMG]
Kodları
Açık
HTML-Kodları
Kapalı
Trackbacks
are
Açık
Pingbacks
are
Açık
Refbacks
are
Açık
Forum Rules
Benzer Konular
Konu
Konuyu Başlatan
Forum
Cevaplar
son Mesaj
Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu Uludere Şırnak - Uludere Fatih Sultan Mehmet
Pelince
Anaokulu - İlköğretim
0
01.09.11
22:10
Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu Oğuzeli Gaziantep - Oğuzeli Fatih Sultan Mehmet
Pelince
Anaokulu - İlköğretim
0
21.08.11
19:24
Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu Birecik Şanlıurfa - Birecik Fatih Sultan Mehmet
Pelince
Anaokulu - İlköğretim
0
10.08.11
16:48
Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu Nusaybin Mardin - Nusaybin Fatih Sultan Mehmet
Pelince
Anaokulu - İlköğretim
0
27.07.11
11:43
Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu Karasu Sakarya - Fatih Sultan Mehmet İlköğretim
Pelince
Anaokulu - İlköğretim
0
11.01.11
00:10
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat:
19:17
.
-- English (US)
-- Tr
İletişim
-
www.tualimforum.com
-
Arşiv
-
Kullanım sözleşmesi
-
Yukarı git
Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 RC 2
LinkBack
LinkBack URL
About LinkBacks
Bookmark & Share
Digg this Thread!
Add Thread to del.icio.us
Bookmark in Technorati
Tweet this thread