Temel İngilizce Dersleri 1 ÖĞRENİLECEK SÖZCÜKLER circle daire; daire çizmek Circle the word. Sözcüğü daire içine alınız. close kapatmak Close the door, please. Lütfen kapıyı kapatınız. go (to) (-e) gitmek Go to the classroom. Sınıfa git. is -dir, -dır This is a book. Bu bir kitaptır. listen (to) (-i) dinlemek Listen to the teacher. Öğretmeni dinleyiniz. look (at) (e) bakmak Look at the chalkboard. Tahtaya bakınız. open açmak Open your notebook, please. Lütfen defterinizi açınız. repeat tekrar etmek Repeat the sentence. Cümleyi tekrar ediniz. write yazmak Write your name. Adınızı yazınız. it (zamir) o It is a pencil. O bir kurşunkalemdir. my (iyelik sıfatı) benim That’s my tape. O benim kasetimdir. please lütfen Please listen. Lütfen dinleyiniz. that o, şu That’s a chair. O bir sandalyedir. the isim belirleyici Open the window. Pencereyi açınız. this bu This is a capital letter. Bu bir büyük harftir. what ne What’s that? O nedir? your (iyelik sıfatı) senin This is your lab. Bu senin laboratuarındır. alphabet alfabe The alphabet is 26 letters. Alfabe 26 harftir. book kitap It’s my book. O benim kitabımdır. capital letter büyük harf Write in capital letters. Büyük harflerle yazınız. chair sandalye That’s your chair. O senin sandalyendir. classroom sınıf Where is your classroom? Senin sınıfın nerede? clock duvar/masa saati It’s a clock. O bir saattir. door kapı Open the door. Kapıyı aç. example örnek Look at the example. Örneğe bakınız. lab laboratuvar Go to the lab. Laboratuara git. letter harf Write the letter. Harfi yazınız. name isim,ad What’s your name? Adın nedir? notebook defter Write in your notebook. Defterinize yazınız. number sayı These are numbers. Bunlar sayılardır. page sayfa Open page 7, please. Sayfa 7’yi açınız lütfen. pen tükenmez kalem Where is his pen? Onun kalemi nerededir? pencil kurşun kalem Where is my pencil? Kurşun kalemim nerede? picture resim Draw a picture. Bir resim çiz. sir efendim, komutanım Hi, sir. Merhaba efendim. small küçük This table is small. Bu masa küçüktür. table masa This is a big table. Bu büyük bir masadır. window pencere Close the window. Pencereyi kapat. word kelime Read the word. Kelimeyi okuyunuz. IT (O) ZAMİRİ Cansız varlıklar için zamir olarak genellikle “it” (o) zamiri kullanılır. It zamiri tekil varlıkları işaret eder ve be fiilinin geniş zamandaki tekil çekimi olan is halini gerektirir. Tekil isimler asla önlerinde bir belirteç (a, the,my gibi) olmadan cümlede kullanılamazlar. It is ifadesi It’s şeklinde kısaltılabilir. It is a book./ It’s a book. O bir kitaptır. It is a pen./ It’s a pen. O bir kalemdir. It is a letter./ It’s a letter. O bir harftir. UYGULAMA A Verilen sözcükleri kullanarak cümle yapınız. Örnek: number It is a number. 1. door .................................................. ... 2. clock .................................................. .. 3. chair .................................................. .. 4. picture .................................................. 5. table .................................................. ... IMPERATIVE (EMİR CÜMLESİ) İngilizce’de emir cümlesi kurarken cümleye fiil ile başlanır ve fiilin yalın hali kullanılır. Emir cümlesi kalıbı Fiil + Nesne şeklindedir. Emir cümlesine nezaket anlamı katmak için cümlenin başına veya sonuna please (lütfen) sözcüğü eklenir. Olumsuz emir cümlesi yapısını bir sonraki derste inceleyeceğiz.The belirteci isimlerin önünde o nesneyi belirginleştirmek amacı ile kullanılır. A door belirgin olmayan herhangi bir kapıyı anlatırken, the door ifadesi hakkında konuşulmakta olan belirgin bir kapıyı işaret eder. Repeat. Tekrar et. Repeat, please. Lütfen tekrar ediniz. Go to the door. Kapıya git. Go to the door, please. Lütfen kapıya gidiniz. Circle the word, please. Lütfen kelimeyi daire içine alınız. UYGULAMA B Verilen sözcükleri kullanarak emir cümleleri yapınız. Örnek: write/word “Write the word.” 1.open/door .................................................. .... 2.close/window ................................................. 3.listen to/teacher ............................................. 4.read/book .................................................. ..... 5.look at/desk .................................................. .. NUMBERS (SAYILAR) 1 one 11 eleven 2 two 12 twelve 3 three 13 thirteen 4 four 14 fourteen 5 five 15 fifteen 6 six 16 sixteen 7 seven 17 seventeen 8 eight 18 eighteen 9 nine 19 nineteen 10 ten 20 twenty UYGULAMA C (4, 8,14, 12, 20) script 1. .................................................. ...... 2. .................................................. ...... 3. .................................................. ...... 4. .................................................. ...... 5. .................................................. ...... DEMONSTRATIVES ( İşaret Zamirleri) Bize yakın nesneleri işaret ederken “this”, uzak nesneler için ise “that” işaret zamirleri kullanılır. This ve that sözcükleri isimlerin önünde sıfat olarak da kullanılabilir. (this book – bu kitap, that window – şu pencere gibi.) Ancak bu derste sadece zamir olarak kullanımları üzerinde duracağız. This is a picture. Bu bir resimdir. “Yakında” That is a clock. O/ şu bir saattir. “Uzakta” UYGULAMA D Verilen sözcükleri kullanarak cümleler yapınız. Örnek: table/yakın This is a table. 1.door/uzak .................................................. . 2.pen/ yakın .................................................. 3.letter/yakın ................................................. 4.word/uzak .................................................. 5.lab/yakın .................................................. .. WHAT QUESTIONS (WHAT SORULARI) Bir nesnenin ne olduğu sorulurken “What is this?” veya “What is that?” şeklinde sorulur ve “That is a book.” veya “ It is a book.” olarak cevaplanır.What is this? ve What is that? sorularındaki is fiili What’s this ve What’s that şeklinde kısaltılabilir. Örnek: A: What is this? Veya What’s this? B: It is a classroom. Veya It’s a classroom. UYGULAMA E Verilen sözcükleri kullanarak cümleler yapınız Örnek: What/that/picture What’s that? This is a picture. 1.what/this/that/clock .................................................. ................................... 2.what/that/this/notebook .................................................. ............................ 3.what/it/that/letter .................................................. ...................................... 4.what/that/it/chair .................................................. ....................................... 5.what/this/it/lab .................................................. .......................................... POSSESSIVE ADJECTIVES (İyelik sıfatları) MY, YOUR İyelik sıfatları isim cinsinden sözcüklerin önüne gelerek o cisimlerin kime ait olduğunu belirtir. Bu derste sadece my ve your sıfatlarını öğreneceğiz. İyelik sıfatları önüne geldikleri isimi belirginleştirdikleri için ayrıca the ve a gibi belirteçler kullanmaya gereksinim yoktur. This is your book. That’s my book. Bu senin kitabındır. O benim kitabımdır. UYGULAMA G Cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz. 1. A: What’s ........... ? B: This is ............. pencil. 2. A: What ......... this? B: It’s .............. chair. 3. A: .......... is this? B: That’s ............... picture. 4. A: What’s your name? B: ............. name is Robert. 5. A: What’s ............... number. B: My number is 2431. TANIŞMA VE SELAMLAŞMA Bir kişi ile karşılaştığımızda o kişi ile selamlaşır ve tanışırız. İngilizce’de sabah bir insana selam verirken good morning, öğlen ve öğleden sonra good afternoon, akşam good evening , ve gece good night şeklinde hitap edilir. How do you do ifadesi hem nasılsınız, hem de memnun oldum anlamlarında kullanılır. Bir kişiye veda ederken ise goodbye (allahaısmarladık) veya see you later (sonra görüşürüz) şeklinde seslenilir. John: Good morning. Günaydın. Mary: Hello. How are you? Merhaba. Nasılsınız? John: Fine, thank you. And you? İyiyim, teşekkür ederim. Siz nasılsınız? Mary: Fine. I’m Mary. What’s your İyiyim. Ben Mary. Sizin adınız name? nedir? John: My name is John. Nice to Adım John. Tanıştığımıza meet you. memnun oldum. UYGULAMA CEVAPLARI A. 1. It is a door. 2. It is a clock. 3. It is a chair. 4. It is a picture. 5. It is a table. B. 1. Open the door. 2. Close the window. 3. Listen to the teacher. 4. Read the book. 5. Look at the desk. C. 1. 4 2. 8 3. 14 4. 12 5. 20 D. 1. That is a door. 2. This is a pen. 3. This is a letter 4. That is a word. 5. This is a lab. E. 1. What’s that? It’s a clock. 2. What’s that? It’s a word. 3. What’s that? It’s a table 4. What’s that? It’s a window. 5. What’s that? It’s a chair. F. 1. What’s this? That’s a clock. 2. What’s that? This is a notebook. 3. What is it? That’s a letter. 4. What’s that? It’s a chair. 5. What’s this? It’s a lab. G. 1. that/my 2. is/your 3. what/my 4. my 5. your --------------Tualimforum İmzam-------------- Yeniden gülmem için Beni baştan sevmen lazım....... |