Hayat Bilgisi Ünite Planı İçerik DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : 1 ÜNİTENİN ADI : OKULA BAŞLIYORUM ÜNİTE : 2 ÜNİTENİN ADI : SINIF ETKİNLİKLERİNE KATILIM ve GÖREV PAYLAŞIMI ÜNİTE SÜRESİ : .... / .... / ........ - .... / .... / ......... İŞ GÜNÜ : ............ (Öngörülen süre 35) BELİRLİ GÜN ve HAFTALAR 1. İlköğretim Haftası (Okulların açıldığı hafta) 2. Yangından Korunma Haftası (25 Eylül ; 1 Ekim) 3. Dünya Çocuk Günü (Ekim ayının ilk pazartesi günü.) 4. Hayvanları Koruma Günü (1 Ekim) 5. Dünya Gıda Günü – Beslenme Ve Gıda İsrafını Önleme Haftası (9 - 16 Ekim) ÜNİTE 1 OKULA BAŞLIYORUM HEDEF 1 : Öğretmeni ve sınıf arkadaşlarıyla tanışa-bilme DAVRANIŞLAR 1. Adını ve soyadını söyleme 2. Öğretmeninin adını ve soyadını söyleme 3. Sıra arkadaşının adını söyleme 4. Sınıfta tanıdığı arkadaşlarının adlarını söyleme KONULAR A. Okula Başlarken 1. Öğretmeni ile Tanışma 2. Arkadaşları ile Tanışma HEDEF 2 : Sınıfı tanıyabilme DAVRANIŞLAR 1. Sınıfını / şubesini söyleme 2. Sınıfının yerini söyleme 3. Sınıfta oturduğu yeri gösterme 4. Sınıfta bulunan eşyaları söyleme HEDEF 5 : Sınıfın temiz tutulmasına özen gösteriş DAVRANIŞLAR 1. Çöpleri çöp kutusuna atma 2. Sınıfın temiz tutulmasında görev alma 3. Sınıfı kirletenleri uyarma HEDEF 4 : Sınıfta bir günde yapılan işler bilgisi DAVRANIŞLAR 1. Derse giriş zili çalınca yapılması gerekenleri söyleme 2. Ders saatinde yapılan çalışmaları söyleme 3. Dinlenme ve beslenme saatinde neler yapıldı-ğını söyleme 4. Dersten çıkış zili çalınca yapılması gerekenle-ri söyleme KONULAR B. Sınıfımızı Tanıyalım 1. Sınıfımızın Adı, Yeri, Sınıftaki Yerimiz 2. Sınıfımızda Bulunan Eşyalar 3. Sınıfımızın Temizliği 4. Sınıfımızdaki Çalışmalar HEDEF 3: Okulun bölümlerini ve çalışanlarını tanı-yabilme DAVRANIŞLAR 1. Okulun adını söyleme 2. Okulun bölümlerini gösterme 3. Okulda çalışanların kimler olduğunu söyleme HEDEF 6 : Okul kurallarına uyabilme DAVRANIŞLAR 1. Okula zamanında gelme 2. Sınıfa düzenli girip çıkma 3. Öğretmenine “öğretmenim” diye hitap edebilme 4. Öğretmenine ve arkadaşlarıyla selâmlaşma 5. Başkalarını rahatsız etmeme 6. okul eşyalarını ve bölümlerini özenli kullanma 7. Andımız okunurken hazır olda durma 8. Bayrak töreninde hazır olda durma KONULAR C. Okulumuzu Tanıyalım 1. Okulumuzun Adı, Bölümleri, Okulda Çalı-şanlar 2. Okul Düzeni HEDEF 7 : Okula hazırlıklı gelebilme DAVRANIŞLAR 1. Yatma / kalkma saatlerine uyma 2. Çantasını hazırlama 3. Okula gelmeden yemeğini yeme 4. Okula zamanında gelme 5. Okula temiz ve bakımlı gelme HEDEF 8 : Okul yolunda kurallara uyabilme DAVRANIŞLAR 1. Evden zamanında çıkma 2. Okula en güvenilir yoldan gidip gelme 3. Okula giderken yaya kaldırımlarını, varsa alt ve üst geçitleri kullanma 4. Trafik polisine / trafik işaretlerine uyma 5. Trafik polisi ve trafik işareti olmayan kavşak-lardan dikkatli geçme 6. Servis araçlarına, kurallarına uygun olarak bi-nip inme 7. Servis aracı içinde kurallara uyma 8. Eve zamanında dönme KONULAR Ç. Okula Geliş – Eve Dönüş 1. Evde Okul Hazırlığı 2. Eve Dönüş ETKİNLİKLER YÖNTEM VE TEKNİKLER 1. Soru – yanıt 4. Tartışma 2. Gezi - gözlem 5. Rol yapma 3. Anlatım 6. Oyun KAYNAKLAR • HAYATIN KENDİSİ a. Okulun bölümleri b. Okul çevresindeki yollar • OKULA GETİRİLEN HAYAT a. Okul bahçemiz • YAZILI KAYNAKLAR 1. Test Dergisi ve Çalışma Defteri 2. Hayat Bilgisi Kitabı 3. Öykü Kitapları • UZMAN VE KAYNAK KİŞİLER 1. Öğretmenler 2. Okul yöneticileri 3. Anne ve babalar 4. Trafik polisi • ARAÇ VE GEREÇLER 1. Tatil Resimleri 2. Top • LEVHA VE AFİŞLER 1. Temizlik kuralları 2. Okulda uyulması gereken kurallar 3. Okul yolunda 4. Trafik kuralları 5. Beslenmede görgü kuralları • VİDEO KASETLER 1. Okulda Uyulması Gereken Kurallar 2. Okula Geliş Hazırlığı 3. Çalışma, Dinlenme, Uyku Hazırlığı 4. Okul Yolunda Trafik Kuralları ÜNİTE 2 SINIF ETKİNLİKLERİNE KATILIM ve GÖREV PAYLAŞIMI HEDEF 1: Sınıfta görev paylaşımı bilgisi DAVRANIŞLAR 1. Sınıfta görev aldığı eğitici kolun adını söyle-me 2. Görev yaptığı kol başkanının görevlerini söy-leme 3. Kol başkanlarının nası |