Açıkögretim Bankacılık ve Sigortacılık Deneme Sınavı Soruları Açıkögretim Bankacılık ve Sigortacılık Deneme Sınavı Soruları 1. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır? Bilgi birikimi
Rekabet
Maliyetler
Teknolojik gelişmeler
Yasal düzenlemeler 2. Bütün bankaların birbirine benzer bir görünüm almaları sonucu rekabet ortamında kendilerini farklı kılacak, öne geçirecek bir yol aramaya başlamaları aşağıdaki pazarlama anlayışlarından hangisin ifade eder? Araştırma, planlama ve denetleme yönlü pazarlama
Uzmanlaşmaya yönelik pazarlama
Yenilikçi pazarlama anlayışı
Tutundurma yönlü pazarlama
Müşterilerle yakın ilişkiler kurma 3. Şube sayısını azaltma ya da ihtisas bankacılığına yönelme, banka hizmet stratejilerinden hangisinin kapsamında yer alır? Hizmette değişiklik yapma
Hizmet farklılaştırma
Hizmet karmasını genişletme
Hizmet dizisi imajı yaratma
Hizmet karmasının daraltılması 4. Finansal bakımdan güçsüz olan bankalar hizmet yaşam döneminin hangi aşamasında pazardan çekilerek ya da bazı hizmetlerin sunumundan vazgeçerek sadece belli pazar dilimlerinde hizmet sunmayı sürdürürler? Olgunluk
Gerileme
Tanıtma
Gelişme
Yükselme 5. Bankalar arasında rekabetin artmasıyla fiyatlamanın önem kazanması aşağıdaki faktörlerden hangisinin etkinliğini ön plana çıkarmıştır? Maliyet denetimi
Pazarlama etkisi
Dağıtım kanalı
Pazar araştırması
Bilgi paylaşımı 6. Bankalar hangi pazar koşullarında faiz, komisyon ve ücret düzeylerini belirlerken diğer bankaların tepkilerini dikkate alırlar? Oligopol
Monopol
tam rekabet
Düopol
Tekel 7. Aşağıda sıralanan özelliklerden hangisi bankaların çok sayıda şubeye sahip olmasına ilişkin sakıncalardan biridir? Maliyetler
Banka hizmetlerindeki karmaşıklık
Hizmet özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi gereksinimi
Pazara girişteki caydırıcılık
Farklı dağıtım seçeneklerinin ortaya çıkması 8. Bir ağ üzerinden güvenli ödeme kartı işlemlerinin yapılmasını sağlayan ve online müşteriler tarafından kullanılan kart sahibinin kart bilgilerini, anahtarlarını ve şifreleme bilgilerini saklamak için kullanılan ürüne ne ad verilir? Sanal POS
Sertifika otoritesi
Ödeme çıkışyolu
Sanal cüzdan
Logolu çek 9. Pazarlama iletişim sürecinde, mesajı taşıyan araca ne ad verilir? İleti
Medya
Tepki
Geri bildirim
Kaynak 10. Anlama yeteneğinden yoksun, kültür düzeyi düşük, mevzuat ve formalitelerin kendileri için karışık bir işlem olduğunu düşünen banka müşteri tipi aşağıdakilerden hangisidir? Şaşkın tip
Sahtekar tip
Telaşlı tip
Kavgacı tip
Münakaşacı tip 11. Bütün bankaların birbirine benzer bir görünüm almaları sonucu rekabet ortamında kendilerini farklı kılacak, öne geçirecek bir yol aramaya başlamaları aşağıdaki pazarlama anlayışlarından hangisin ifade eder? Tutundurma yönlü pazarlama
Araştırma, planlama ve denetleme yönlü pazarlama
Müşterilerle yakın ilişkiler kurma
Yenilikçi pazarlama anlayışı
Uzmanlaşmaya yönelik pazarlama 12. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır? Maliyetler
Bilgi birikimi
Rekabet
Teknolojik gelişmeler
Yasal düzenlemeler 13. Reklam harcamalarının arttığı ve hizmetin maliyetini yükselterek kârlılığın iyice azaldığı hizmet yaşam dönemi aşağıdakilerden hangisidir? Sunuş
Tanıtma
Gelişme
Gerileme
Olgunluk 14. Doktorluk ve avukatlık aşağıdaki hizmet türlerinden hangisine örnektir? Aranmayan hizmetler
Beğenmeli hizmetler
Kolayda hizmetler
Marjinal hizmetler
Özelliği olan hizmetler 15. Birim maliyetlerinin hesaplanmasından sonra bu maliyetlere hedeflenen kâr marjlarının eklenmesiyle müşterilerden talep edilecek ücret ya da komisyonun bulunduğu hizmet fiyatlama yöntemi aşağıdakilerden hangisidir? Hedef fiyatlama yöntemi
İşlem hacmine göre fiyatlama yöntemi
Maliyet artı yöntemi
Lideri izleme yöntemi
Prestij fiyatlama yöntemi 16. Aşağıdaki fiyatlama yöntemlerinden hangisinde, amaç, geniş işlem hacmine sahip müşterileri bankaya çekmektir? Lideri izleme
Maliyet artı
Maliyete dayalı
İşlem hacmine göre fiyatlama
Tüketici temelli 17. Aşağıda sıralanan özelliklerden hangisi bankaların çok sayıda şubeye sahip olmasına ilişkin sakıncalardan biridir? Hizmet özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi gereksinimi
Maliyetler
Pazara girişteki caydırıcılık
Banka hizmetlerindeki karmaşıklık
Farklı dağıtım seçeneklerinin ortaya çıkması 18. Üretim ve tüketim arasında oluşan yer, zaman, miktar uyuşmazlıklarını dengeleyen ve mülkiyetin devrine yardımcı olan pazarlama fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir? Kişisel satış
Fiyat
Tutundurma
Halkla ilişkiler
Dağıtım 19. Anlama yeteneğinden yoksun, kültür düzeyi düşük, mevzuat ve formalitelerin kendileri için karışık bir işlem olduğunu düşünen banka müşteri tipi aşağıdakilerden hangisidir? Telaşlı tip
Kavgacı tip
Münakaşacı tip
Sahtekar tip
Şaşkın tip 20. Hizmetlerin pazarlamasında temel satış çabası aşağıdakilerden hangisidir? Tanıtma
Kişisel satış
Satış geliştirme
Halkla ilişkiler
Reklam 21. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır? Maliyetler
Rekabet
Teknolojik gelişmeler
Bilgi birikimi
Yasal düzenlemeler 22. Hizmetin kalite ve içeriğinin onu üretene, satın alana hatta satın alınan zamana göre farklılık göstermesi hizmet özelliklerinden hangisinin kapsamında yer alır? Ayrılmazlık
Türdeş olmama
Dayanıksızlık
Sahipliğin olmaması
Elle dokunulmazlık 23. Doktorluk ve avukatlık aşağıdaki hizmet türlerinden hangisine örnektir? Beğenmeli hizmetler
Özelliği olan hizmetler
Marjinal hizmetler
Kolayda hizmetler
Aranmayan hizmetler 24. Aşağıdakilerden hangisi, bankalarda bilançoya bağlı olmayan hizmetlerden biridir? Danışmanlık
Mevduat
Krediler
Hisse senedi işlemleri
Döviz işlemleri 25. Bankalar arasında rekabetin artmasıyla fiyatlamanın önem kazanması aşağıdaki faktörlerden hangisinin etkinliğini ön plana çıkarmıştır? Bilgi paylaşımı
Pazarlama etkisi
Maliyet denetimi
Pazar araştırması
Dağıtım kanalı 26. Bankalar hangi pazar koşullarında faiz, komisyon ve ücret düzeylerini belirlerken diğer bankaların tepkilerini dikkate alırlar? tam rekabet
Monopol
Tekel
Düopol
Oligopol 27. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler ve bunların finans sektörüne yansıması dağıtım seçeneklerinden hangisinin önem kazanmasını sağlamıştır? Dikey bütünleşme
Şube ağlarında genişleme
Kişisel kanallar
Doğrudan kanallar
Dolaylı dağıtım 28. Alışveriş işlemi sırasında ödeme bilgisi gizliliğini ve bütünlüğünü, kart kullanıcısının gerçek kart sahibi olduğunu ve işyerinin banka ile anlaşmalı olduğunu garantileyen protokole ne ad verilir? SET
ATM
POS
CAT
SSL 29. Pazarlama iletişim sürecinde, mesajı taşıyan araca ne ad verilir? Tepki
İleti
Medya
Kaynak
Geri bildirim 30. Aşağıdakilerden hangisi satış teşkilatı yönetiminin planlanması aşamasında yapılması gereken işlemlerden biri değildir? Satış işlevinin tanımlanması
Satış yönetimi sistemlerinin geliştirilmesi
Kullanılacak stratejilerin formüle edilmesi
Satış amaçlarının belirlenmesi
Satış elemanları performansının değerlendirilmesi .................................................. .............................. |