Bağimsiz Hareket (Beyaz Baston) Eğitimi
Görme engellilere en az yardımla yada yardımsız olarak yön bulma ve hareket edebilme kabiliyeti kazandıran tekniklerin bütününe "bağımsız hareket" denir. Bu eğitimin amacı görme engellilerin toplum ve çevresine uyumunu sağlamak, kendisini tehlikelere karşı koruyabilmelerini öğretmek, zihinsel haritasını geliştirmek, evde ve trafikte hareket edebilme kabiliyeti kazandırmak, bulunduğu noktadan gitmek istediği noktaya kolay ve tehlikesiz bir şekilde ulaşmasını sağlamak, bastonlu - bastonsuz bina içi ve dışı serbestçe dolaşabilme yeteneğini geliştirmektir.
Kişisel İdare Eğitimi
Günlük hayatta karşılaştıkları kişisel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik tekniklerin öğretilmesidir. Yemek yeme teknikleri ve yatak yapımı gibi basit konulardan başlayıp meyve soyma, ütü yapma, düğme dikme, ayakkabı boyama, temizlik, santral, traş olma, zaman tayini ve son olarak yemek yapma tekniklerini göstermek bu eğitimin başlıca konularını teşkil etmektedir.
Modelaj Eğitimi
Görmezlerin el kaslarının geliştirilmesi, parmak duyarlılıklarının artması, yaratıcılıklarının gelişmesi için kil ile çalışmalar yaptırılır. Büyük-küçük, uzun-kısa gibi bazı kavramların gelişmesi sağlanır.
Kabartma Yazı Eğitimi
Görmezleri okuma-yazma Brail Alfabesi ile öğretilir. Çevresiyle iletişimi geliştirilir. Braille Alfabe ile görmezler duygu ve düşüncelerini yazıyla kağıda dökerek, ifade özgürlüğü kazanmanın yanı sıra okuyarak kendilerini geliştirmektedirler. Körler Alfabesi (Braille) altı noktadan meydana gelmektedir. Bu "Kabartma Yazı Sistemini" 1825 Yılında Fransız Luis Braille bulmuştur. Ülkemizde; İlköğretim Ders Kitaplarının, roman türü kitapların basıldığı 2 tane Görmezlere yönelik "Kabartma (Braille) Matbaa" bulunmaktadır. Ancak kabartma kitapların sayısı yetersizdir. Vakfımız; "Digital MP3 Kütüphane"mizde; ders ve diğer konularda ki CD / kitaplar ile ülkemizde ki tüm görmezlere hizmet vermektedir. Abaküs (Matematik) Eğitimi
Bu eğitimde başlıca amaç sayı, uzunluk, ağırlık, hacim ve geometrik şekil kavramlarını geliştirmektir. Görmezlerin günlük hayatta karşılaştığı basit matematiksel problemleri çözmede belirli tekniklerle abaküsle parmaklarını kullanmasını öğreterek, doğru kesin ve belirli bir hızla sonucu ulaşmasını sağlamaktır. Kazanılan parmak marifeti ile beyin arasında ilişki kurularak beyin gelişimi desteklenerek, dikkat kazandırılarak, amaç diğer temel ve mesleki uygulamalara katkıda bulunmak ve zemin hazırlamaktır. Yani; görmezin yaşam süresince karşılaşacağı sayısal sorunları çözebilmesi için abaküs kullanarak basit matematik öğretilmektedir.
Abaküs öğrenimi, aynı zamanda görmezin somut düşünceden, soyut düşünceye geçmesini sağlayan bir eğitimdir.
Her kör mutlaka eğitilmelidir!
Eğitilmiş görmez artık kör değildir!
Kaynak:Altı Nokta Körler vAKFI