tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > EĞİTİM ve ÖĞRETİM > Eğitim Dünyası Haberleri ve Sorunları
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Bugünki Mesajlar

Eğitim Dünyası Haberleri ve Sorunları Eğitim sorunlarını paylaşalım,Eğitim dünyasından güncel haberler...


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
EĞİtİm -sen: 2008 2009 EĞİtİm -ÖĞretİm Yili Sorunlarla BaŞliyor
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1259

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 05.09.08, 23:42   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Moderator

 
Okyanus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Mesajlar: 9.373
Konular: 7149
Puan Grafiği
Rep Puanı:16317
Rep Gücü:20
RD:Okyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond reputeOkyanus has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 54
889 Mesajına 1.404 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart EĞİtİm -sen: 2008 2009 EĞİtİm -ÖĞretİm Yili Sorunlarla BaŞliyor

EĞİTİM -SEN: 2008 2009 EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI SORUNLARLA BAŞLIYOR

Eğitim -Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, 2008 -2009 Eğitim -Öğretim Yılının Sorunlarla Başlayacağını Kaydederek, MEB'in Geçmişten Gelen Sorunların Çözümü İçin Hiçbir Adım Atmadığını Savundu.


Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, 2008-2009 eğitim-öğretim yılının sorunlarla başlayacağını kaydederek, MEB'in geçmişten gelen sorunların çözümü için hiçbir adım atmadığını savundu.
Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, düzenlediği basın toplantısında "2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı Başında Eğitimin Durumu" isimli raporu açıkladı. Kılıç, yüz binlerce eğitim çalışanı, milyonlarca öğrencisi ve velisi ile eğitim sistemi içinde yer alan tüm bileşenlerin her yıl olduğu gibi bu yıl da büyük umutlarla eğitim-öğretim yılına başladığını söyledi. Kılıç, beklentilere karşın, bu yıl da, önceki yıllarda olduğu gibi eğitimin temel sorunlarının çözülmesi, eğitim niteliğinin artması, eğitim çalışanlarının yaşam düzeyinin yükselmesi noktasında olumlu şeylerin söylenemeyeceğini belirterek, "Her eğitim-öğretim yılı başında sorunların çözümüne dair verilen sözler ve vaatler zamanla unutulmakta ve eğitim sistemi her yıl kendi sorunlarıyla baş başa bırakılmaktadır. Bugüne kadar öğrencilerin sesleri, eğitim ve bilim emekçilerinin talepleri duymazlıktan gelinmiştir. Bu açıdan bakıldığında, Türkiye'de her eğitim-öğretim yılı, bir öncekinin tekrarı olmaktan öteye gidememiştir" dedi.

-"AKP HÜKÜMETİ KADROLAŞTI, SORUN ÇÖZMEDİ"-
Kılıç, yıllardır kalabalık sınıfları azaltmak, derslik, okul, öğretmen, memur ve hizmetli açığını kapatmak, fiziki altyapı ve araç gereç ihtiyacını gidermek, eğitim emekçilerinin ekonomik, demokratik, sosyal ve özlük haklarında iyileştirme yapmak, ders kitaplarının içeriğini bilimsel hale getirmek ve üniversite kapılarındaki yığılmayı önlemek için gerekli adımların atılmadığını söyledi. Kılıç, "AKP Hükümeti, 6 yıllık iktidarı boyunca eğitime yapmış olduğu fiili ve hukuk dışı müdahalelerle eğitim sistemini kendi ideolojisi çerçevesinde yeniden şekillendirme noktasında önemli mesafeler almıştır. AKP iktidarının eğitime yönelik girişimlerine baktığımızda, eğitimin temel özelliklerini daha da geriletmeye yönelik girişim ve çabaların izlerini görmek mümkündür. Son 6 yılda hükümet tarafından benimsenen eğitim politikalarının özünü, Milli Eğitim Bakanlığı'nın merkez ve taşra teşkilatında yaşanan yoğun siyasi kadrolaşma, kamu kaynakları ile özel okulları desteklemek, üniversiteleri egemenliği altına alma çabaları ve eğitimi daha da gericileştirmek yönündeki uygulamalar oluşturmuştur" diye konuştu.
-"SÜSLÜ KAMPANYALAR KIZLARI OKULLU YAPMADI"-
Hazırlanan rapora göre Türkiye'de okullaşma oranının hala düşük olduğunu ifade eden Kılıç, Türkiye'de 2008 yılı itibariye eğitilebilir nüfusun belli bir bölümü eğitim hakkından yararlanamadığını özellikle doğu illerinde bu arınan çok yüksek oludunu kaydetti. Kılıç, "Türkiye'de köyde ya da şehirde yaşamak eğitim hakkına erişimi önemli ölçüde farklılaştırmaktadır. Bu nedenle okullaşma oranlarını değerlendirirken köylerde ve şehirlerde yaşayan nüfusun eğitim düzeyinin dikkate alınması gerekir. Bu açıdan bakıldığında özellikle kız çocuklarının okullaşmasında hala ciddi sorunlar yaşandığı görülmektedir. Bir dizi süslü kampanya kızların okullaşması konusunda yarar getirmedi. Bu, konuya gerçekçi adım atılmadığını gösteriyor" değerlendirmesinde bulundu.
-"OKUL, DERSLİK VE ÖĞRETMEN SAYISI YETERSİZ"-
Türkiye'de toplam öğrenci sayısı ile kıyaslandığında okul, derslik ve öğretmen sayısının yetersiz olduğunu belirten Kılıç, öğrenci sayısı her yıl belli bir oranda artmasına karşın okul, derslik ve öğretmen sayısının, bu artışın gerisinde kaldığını anlattı. İlköğretim okullarının sayısının 2002-03 eğitim döneminde 35 bin 133 olduğunu dile getiren Kılıç, 2007-08 eğitim yılında bu sayının 34 bin 93'e gerilediğini, öğrenci sayısının ise 500 binin üzerinde arttığına dikkat çekti.
-"5 YILDA SADECE 59 BİN ÖĞRETMEN KADROSU YARATILDI"-
Kılıç, 2003-2008 yılları arasında toplam 159 bin öğretmenin atandığını belirtirken, "Bu rakamlara göre son altı yılda emekli olan öğretmen sayısı 100 bini aşmıştır. Aynı dönemde Milli Eğitim Bakanlığı'nın yaptığı öğretmen ataması sayısı ise 159 bindir. 159 bin atamadan emekli olanları çıkardığımızda bakanlığın altı yılda yarattığı yeni kadronun gerçekte 59 bin olduğu ortaya çıkmaktadır" dedi.
Eğitime ayrılan bütçe payının da iddia edildiği gibi artmadığını savunan Kılıç, eğitimde bütçeden ayrılan payların ortalama olarak yüzde 65'inin de personel harcamalarına ayrıldığına işaret etti. AKP iktidarı döneminde eğitim bütçesinden yatırımlara ayrılan payın da sürekli azaltıldığını söyleyen Kılıç, "AKP Hükümeti, diğer tüm alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da özelleştirmeyi ilke edindiği için, MEB bütçesinden yatırıma ayrılan payı üçte iki oranında azaltmıştır. Yatırımların MEB bütçesi içindeki payı 2002 yılındayken yüzde 17.18 iken, 2008 yılında bu pay yüzde 5.66'ya kadar gerilemiştir" dedi.
-"EĞİTİM HARCAMALARINI DEVLET YERİN VELİ YAPIYOR"-
Eğitim harcamalarının finansmanının da değiştiğini belirten Kılıç, ailelerin bir çocuğa 17 yıllık eğitim öğretim yaşamı boyunca yaptığı harcamanın yaklaşık 50 bin YTL olduğunu anlattı. 2001 yılında eğitim harcamalarının yüzde 67'sini devlet, yüzde 31'ini hane halkı, yüzde 1.5'ini ise özel-tüzel kişiliklerin karşıladığını belirten Kılıç, 2006 yılında ise devletin yüzde 55, hane halkının yüzde 39, özel-tüzel kişiliklerin ise yüzde 4'ünü karşılamaya başladığını bildirdi.
Öğretmenlerin gelirlerine de dikkat çeken Kılıç, eğitim çalışanlarının son 6 yıldaki gelir artışının enflasyon artışının gerisinde kaldığını ifade etti.
-"EĞİTİM SİSTEMİ DERSHANELERİ BÜYÜTÜYOR"-
Türkiye'deki mevcut eğitim sisteminin öğrencilerin bedensel, düşünsel, kültürel ve ruhsal gelişimini bir bütün olarak değerlendirmek yerine, öğrencileri ilköğretimden itibaren bitimsiz bir sınav maratonuna soktuğunu savunan Kılıç, bu durumun öğrencilerin dershanelere yönlendirdiğini söyledi. Öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin bu sınav maratonundan zararlı çıktığını savunan Kılıç, "Eğitimin kanayan yarası olan dershane sistemi her yıl artarak büyümektedir. Dershane sistemi, bugün başlı başına bir sektör haline gelmiş ve eğitime yeterli kaynak ayrılamaması, okullarımızda nitelikli eğitim verilememesi, özel dershane sisteminin her geçen gün büyümesine ve neredeyse okullara alternatif kurumlar olarak düşünülmesine neden olmuştur" dedi.
-273 BİN ÇOCUK OKULA GİTMİYOR-
2008-2009 eğitim öğretim yılında eğitim sisteminin diğer sorunları da işaret eden Kılıç, şehir ilköğretim okullarının üçte ikisinde ikili öğretim yapılırken, köy ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin büyük bölümünün de birleştirilmiş sınıflarda eğitim gördüğünü söyledi. Türkiye'de 6-13 yaş grubundaki çocukların 273 bin 634'ünün okula gitmediğini, bunların 78 bin 261'ini erkekler, 195 bin 373'ünü kızlar oluştuğunu anlatan Kılıç, engellilerin de eğitim hakkını kullanamadığını belirtti.
-HER YIL 50 BİN ÖĞRETMEN ALIMI YAPILMALI-
Eğitimin niteliğini yükseltmek için derslik yapımına paralel olarak her yıl en az 50 bin kadrolu öğretmen atamasına ihtiyaç duyulduğunu belirten Kılıç, "Türkiye'de eğitimin 30 öğrencili sınıflarda verilmesi durumunda net derslik açığı 68 bin 195. Buna göre her yıl 35 bin derslik yapılması durumunda derslik açıkları iki yılda bitirilebilir. Okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretimde yaklaşık 5 milyon çocuk ve gencimiz, çağ nüfusu içinde olmasına rağmen eğitim hakkından yararlanamamaktadır. Sınıf mevcutları büyük kentlerde ortalama 40-45 civarındadır, sınıfların kalabalık olması eğitimin niteliğini olumsuz yönde etkilemektedir. Ders kitaplarının içeriği bilimsel olmayan, ırkçı-gerici-cins ayrımcı öğelerle doludur. Bu hükümet döneminde kadrolaşma eğitimin temel sorunu haline gelmiş, kadrolaşmaya paralel olarak sürgünler, cezalar ve kıyımlar binlerce eğitim emekçisini mağdur etmiştir; Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatından başlayıp, en ücra köşedeki okulun müdür yardımcısına kadar AKP yanlısı, ırkçı-gerici kadrolaşma yaşanmaktadır" dedi.
-"SORUNUN ÇÖZÜMÜ EĞİTİMİ KAMU HİZMETİ GÖRMEKTE YATIYOR"-
Eğitim sorunlarının çözümü için hükümetin kendilerini "dinlemesini" istediklerini vurgulayan Kılıç, "Bizi dinlerlerse önemli önerilerimiz olabilir" dedi. Eğitim sisteminin içinde bulunduğu sorunların aşılması için köklü değişikliklerin yapılması gerektiğini belirten Kılıç, "Türkiye'de eğitim sisteminin sağlıklı bir yapıya kavuşması, her şeyden önce, eğitimin bir "kamu hizmeti' olarak görülmesinden geçmektedir. Eğitimin temel bir insan hakkı olduğu, bu nedenle, herkesin eşit, parasız, kamusal eğitim hakkından yararlanabilmesinin ancak kamusal hizmet anlayışı çerçevesinde gerçekleşebileceği unutulmamalıdır" dedi.
-"EĞİTİM YAPBOZ TAHTASINA DÖNDÜ"-
Kılıç, bir gazetecinin Meteoroloji Lisesi'nin bu yıl yıkılmasına karşın OKS kılavuzlarında yer alması nedeniyle 50 kadar öğrencinin mağdur olduğunu hatırlatması üzerine, "Bu durum eğitim-öğretimin programsız olduğunu gösteriyor. Eğitim, yapboz tahtasına benziyor. Böyle bir ortamda sorunların çıkması doğal. Fakat bunlarla ilgili özeleştiri yapılmıyor ve aymazlıklar devam ediyor. Eğitimin programı çok uzun vadeli yapılmalı. Fakat eğitimin özelleştirilmesi düşünüldüğü için öyle bir niyet yok" yanıtını verdi. (ANKA)
(ONR/ZG)
(Ankara Haber Ajansı)
--------------Tualimforum İmzam--------------
Okyanus isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
2008, 2009, basliyor, egİtİm, ogretİm, sen, sorunlarla, yili


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Açik öğretim Lisesi 2007–2008 Eğitim-öğretim Yili Ii. Dönem Kayit Yenileme Işlemine I tualim Eğitim Dünyası Haberleri ve Sorunları 1 15.10.10 05:34
1. SINIFLAR ve ANAOKULU ÇOCUKLARI İÇİN ÇOK GÜZEL BİR EĞİTİM CD si.. handsome3 İlköğretim 4 17.09.09 06:18
iSTANBUL'DA 2009 YILI BELEDiYE NiKAH TARiFELERi AnGeL Gelinlik-Damatlık Modelleri&Aksesuarları 0 23.05.09 07:20
2008-2009 7.Hafta blue Futbol 0 19.10.08 22:23
ÖzÜrlÜlerİn EĞİtİm Gİderlerİ KarŞılanacak Okyanus Engellilerde Eğitim 0 29.07.08 21:26


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 03:39 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 RC 2