tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > EĞİTİM ve ÖĞRETİM > Belirli Gün ve Haftalar > Belirli Gün ve Haftalar Genel Bilgi
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Bugünki Mesajlar

Belirli Gün ve Haftalar Genel Bilgi Belirli gün ve haftalarla ilgili genel bilgiler.Belirli gün ve haftalar ile ilgili genel bilgiler...


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Tüketiciyi Koruma Haftası ( Genel Bilgi )
Konudaki Cevap Sayısı
3
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1311

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 15.03.08, 08:42   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Moderator
 
Nokia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Nerden: Erzurum
Mesajlar: 7.017
Konular: 5376
Puan Grafiği
Rep Puanı:8872
Rep Gücü:112
RD:Nokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 353
264 Mesajına 784 Kere Teşekkür Edlidi
:
Arrow Tüketiciyi Koruma Haftası ( Genel Bilgi )

Tüketiciyi Koruma Haftası ( Genel Bilgi )

Her yıl 14 Ekim Tüm Dünya da Dünya Standartlar Günü olarak kutlanmaktadır.
Nokia isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 15.03.08, 08:43   #2 (permalink)
Kullanıcı Profili
Moderator
 
Nokia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Nerden: Erzurum
Mesajlar: 7.017
Konular: 5376
Puan Grafiği
Rep Puanı:8872
Rep Gücü:112
RD:Nokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 353
264 Mesajına 784 Kere Teşekkür Edlidi
:
Arrow Standartların Ve TSE Markalarının Yararları

Standartların Ve TSE Markalarının Yararları

Üreticiye Sağladığı Yararlar:


1. Belirli bir plan ve programa göre üretim yapılmasına yardımcı olur.
2. Uygun kalitede seri üretime olanak sağlar.
3. Standartlar sayesinde kayıp ve artıklar en az düzeye iner.
4. Verimlilik artırılır. Depolamayı kolaylaştırır, stokların azalmasını sağlar.
5. Taşımayı ucuzlatır ve kolaylaştırır.
6. Maliyeti düşürür.

Tüketiciye Sağladığı Yararlar:


1. Tüketicinin can ve mal güvenliğin korur.
2. Standart mallar, tüketiciye karşılaştırma ve seçim kolaylığı sağlar.
3. Standart, sipariş ve alım işlerini kolaylaştırır, alıcıların fiyat ve kalite yönünden aldanmalarım önler.
4. Ucuzluğa yol açar.
5. Ruh sağlığını korur, stresi önler.

Ekonomiye Sağladığı Yararlar:


1. Standartlar, ulusal sanayi belirli hedeflere yöneltebilir.
2. Ulusal üretimin kalite bakımından gelişmesine yardımcı olur. ,
3. Ulusal ekonomide arz ve talebin dengelenmesine yardım eder.
4. Dağıtım masraflarını azaltır.
5. İhracatta üstünlük sağlar.
6. Ulusal karakterde bir sanayinin kurulmasında ve gelişmesinde öncülük yapar.
7. Yan sanayi dallarının kurulmasını ve gelişmesini sağlar.


İyi Bir Tüketici Nelere Dikkat Etmelidir?


a) Bir ürünü satın alırken, o ürünün TSE ya da TSEK markalarını taşıyıp taşımadığını kontrol etmeli; bu markaları taşımayan ürünler tercih edilmemelidir.
b) Tüketici, ne istediğini bilmelidir.
c) Elde edilen mal ve hizmetlerin nasıl kullanılacağını bilmelidir.
d) Bilinçli bir alıcı olmalıdır.
e) Parasal açıdan günübirlik değil, uzun vadeli bir planlama yapılmalıdır.


( Alıntı )
Nokia isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 15.03.08, 08:44   #3 (permalink)
Kullanıcı Profili
Moderator
 
Nokia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Nerden: Erzurum
Mesajlar: 7.017
Konular: 5376
Puan Grafiği
Rep Puanı:8872
Rep Gücü:112
RD:Nokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 353
264 Mesajına 784 Kere Teşekkür Edlidi
:
Arrow TSE'nin Görevleri

TSE'nin Görevleri

1. Her türlü standardı hazırlamak ve hazırlatmak.


2. Enstitü bünyesinde veya hariçte hazırlanan standartları tetkik ve uygun bulduğu takdirde Türk Standartları olarak kabul etmek.


3. Kabul edilen standartları yayınlamak ve ihtiyarî olara uygulanmalarım teşvik, etmek, zorunlu olarak yürürlüğe konmalarında fayda görülenleri ilgili bakanlığın onayına sunmak.


4. Özel ve resmi sektörün talebi üzerine standartları ve projelerini hazırlamak ve mütalaa vermek,


5. Standartlar konusunda her türlü bilimsel ve teknik incelemelerle araştırmalarda bulunmak, yabancı memleketlerdeki benzeri çalışmaları takip etmek, uluslararası ve yabancı standart kurumları ile ilişkiler kurmak ve bunlarla işbirliğinde bulunmak.


6. Üniversiteler ve diğer bilimsel, teknik kurum ve kuruluşlarla işbirliği sağlamak, standardizasyon konularında yayın yapmak, ulusal ve uluslararası standartlardan arşivler meydana getirmek ve ilgililerin faydalanmalarına sunmak.


7. Standartlarla ilgili araştırma maksadıyla ve ihtiyarî standartların uygulanmasında kontrol için laboratuarlar kurmak, resmî veya özel sektörün talep edeceği teknik çalışmaları yapmak ve rapor vermek.


8. Yurtta standart işlerini yerleştirmek ve geliştirmek için elemanlar yetiştirmek ve bu maksatla kurslar açmak, seminerler düzenlemek.


9. Standartlara uygun ve kaliteli üretimi teşvik edecek her türlü çalışmaları yapmak ve bunlarla ilgili belgeleri düzenlemek,


10. Metroloji ve kalibrasyon ile ilgili araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak ve gerekli laboratuarları kurmak.

( Alıntı )
Nokia isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 15.03.08, 08:45   #4 (permalink)
Kullanıcı Profili
Moderator
 
Nokia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Nerden: Erzurum
Mesajlar: 7.017
Konular: 5376
Puan Grafiği
Rep Puanı:8872
Rep Gücü:112
RD:Nokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond reputeNokia has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 353
264 Mesajına 784 Kere Teşekkür Edlidi
:
Thumbs up Alışverişte Aldanmamanın Yolları

Alışverişte Aldanmamanın Yolları

a) Alışveriş Öncesi:


1. Parasal açıdan plan yapın, ihtiyacınızı belirleyin.
2. Alışverişi aceleye getirmeyin, son ana bırakmayın.
3. Alışverişe çıkmadan önce bir liste yapın, öncelik sırasına göre alışverişinizi yapın.
4. Aldatıcı reklâmlara kanmayın.
5. Piyasaya yeni çıkan marka ve model hakkında araştırma ve soruşturma yapın.

b) Alışveriş Sırasında:


1. Alışveriş yaparken bilinçli ve dikkatli davranın.
2. TSE markalı malları tercih edin.
3. İlk girdiğiniz yerden alışverişinizi hemen yapmayın, iyi bir piyasa araştırması yapın.
Çünkü aynı mal farklı fiyatla satılabilir.
4. Almaya karar verdiğiniz malın etiketini mutlaka okuyun.
5. İhtiyacınıza en iyi cevabı verecek malı tercih edin.
6. Ambalajsız gıda maddelerini almayın.
7. İlaç ve gıda ürünlerinin son kullanma tarihlerine mutlaka bakın.
8. Dayanıklı tüketim malları alınırken, üretici firmanın yaygın ve etkin bir servis ağma sahip olup olmadığım araştırın.
9. Tamiri mümkün olmayan, yedek parçası bulunmayan ürünleri almaktan kaçının.
10. Dayanıklı tüketim mallarının garanti belgesine, tanıtmalığına dikkat edin. Malı alırsanız belgeyi firmaya onaylattırın. Garanti belgesinin içeriğini kontrol edin.
11. Üreticisi belli olmayan ürünleri almayın.
12. Aldığınız ürünü mağazada mutlaka kontrol edin. Hatalı ürünse hemen orada değiştirin.
13. Zorunlu olmadıkça hiç tanımadığınız kişilerden alış veriş yapmamağa çalışın.
14. "Almazsanız almayın, biz ürün tanıtımı yapacağız." diye evinize kadar gelen satıcılara itibar etmeyin.
15. İndirimli satışlardan alış veriş yaparken ürünün defolu veya bozuk olmamasına dikkat edin.
16. Ürünün modeli hakkında bilgi ediniri.

c) Alışveriş Sonrası:


1. Dayanıklı tüketim mallarım kullanmadan önce "kullanma kitapçığım mutla-ka okuyun.
2. Satıcıdan aldığınız makbuzları, faturaları, garanti belgesini kesinlikle saklayın.
3. Ürününüz bozuk ya da hatalı çıkarsa şikayetçi olmaktan çekinmeyin.
4. Kalitesiz malı, uğradığınız haksızlığı sineye çekmeyin. İlgili kuruluşlara haber verin. Basın organlarındaki tüketici köşelerine durumu bildirin.
5. Sonuca ulaşmak için kararlı olun.


(TSE), özel hukuk hükümlerine göre yönetilen ve tüzel kişiliği olan, başbakanlığa bağlı kamu kuruluşudur.

25 Eylül 1954'te Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) bünyesinde oluşturulan TSE 18 Kasım 1960'taki 132 sayılı kuruluş yasasıyla TOBB'den ayrıldı. TSE'nin kuruluş yasası son olarak 16 Mayıs 1985'te 3205 sayılı yasayla değiştirildi.

TSE'nin amacı her türlü mal ve hizmetin standartlarını belirlemek, bu standartlara uyulmasını sağlamaktır. TSE bu amaçla araştırmalar yürütür, yayınlar gerçekleştirir ve uluslararası kurumlarla işbirliği içinde çalışır. Türkiye'de yalnızca TSE tarafından kabul edilen standartlar "Türk Standardı" adını alır. Bu standartlara uyulması, ilgili bakanlığın onayı ile zorunlu kılınabilir. TSE mali, yönetsel ve teknik bakımlardan Yüksek Denetleme Kurulu'nun denetimine bağlıdır.

Enstitü başkanı kuruluşun üyeleri arasından Genel Kurul'ca üç yıl için seçilir ve Yönetim Kurulu'na da başkanlık eder. Her yıl mayısta olağan toplanan Genel Kurul, TSE'nin en yüksek karar organıdır. Teknik Kurul, TSE'nin hazırladığı standartları kabul eder ve bunlardan uyulması zorunlu olanları belirler. TSE'nin yürütme organı olan Yönetim Kurulu bir başkan ve dört üyeden oluşur; bu kurul bütçeyi, çalışma programını, tüzük taşanlarını, yönetmelikleri hazırlayarak Genel Kurul'a sunar ve genel sekreteri atar. Denetleme Kurulu enstitünün hesaplarını ve ilgili işlemlerini denetler; bu organın üyeleri de Genel Kurul üyeleri arasından seçilir. TSE'nin uzmanlık kurullarım hazırlık grupları, özel daimi komiteler ve teknik komiteler oluşturur; ana hizmet birimleri ise Standart Hazırlama Dairesi Başkanlığı, Kalite Kontrol ve Belgelendirme Dairesi Başkanlığı, Laboratuarlar Dairesi Başkanlığı ve Planlama Dairesi Başkanlığı'dır.


Ana Britannica-Cilt 21
Nokia isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
bilgi, genel, haftasi, koruma, tuketiciyi, tüketiciyi koruma haftası, tüketiciyi koruma haftası bilgi, tüketiciyi koruma haftası genel bilgi, tüketiciyi koruma haftası hakkında genel bilgi, tüketiciyi koruma haftası ile ilgili genel bilgi, tüketiciyi koruma haftası konulu genel bilgi

Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Tüketiciyi Koruma Haftası İle İlgili Konuşma Metni - Tüketiciyi Koruma Haftası Konulu Nokia Belirli Gün ve Haftalar Konuşma Metinleri 1 12.11.16 21:08
Tüketiciyi Koruma Haftası İle İlgili Özlü Sözler - Tüketiciyi Koruma Haftası Konulu Ö Nokia Belirli Gün ve Haftalar ile İlgili Özlü Sözler 3 07.06.16 14:10
Tüketiciyi Koruma Haftası İle İlgili Kompozisyon - Tüketiciyi Koruma Haftası Konulu K Nokia Belirli Gün ve Haftalar ile İlgili Kompozisyonlar 2 18.03.15 16:56
Tüketiciyi Koruma Haftası Şiirleri Güllü Belirli Gün ve Haftalar Şiirleri 4 29.08.09 16:28
Tüketiciyi Koruma Haftası ( Genel Bilgi ) Nokia Belirli Gün ve Haftalar Genel Bilgi 0 15.03.08 10:57


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 00:29 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 RC 2