26.07.10, 23:55
#1 (permalink )
Kullanıcı Profili Moderator
Kullanıcı Bilgileri Üyelik tarihi: Jan 2008
Nerden: İstanbul
Mesajlar: 32.955
Konular: 32111
Puan Grafiği Rep Puanı:7600
Rep Gücü:125
Teşekkür
Ettiği Teşekkür: 503
542 Mesajına 660 Kere Teşekkür Edlidi
:
Zübeyde Hanım Anaokulu Sivas - Sivas Zübeyde Hanım Anaokulu Zübeyde Hanım Anaokulu Sivas - Sivas Zübeyde Hanım Anaokulu Zübeyde Hanım Anaokulu Sivas Merkez İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir okuldur. Okulun web sitesinden veya aşağıda verilen telefon numarasından; Zübeyde Hanım Anaokulu öğretmenleri, idari personel, okulun imkanları, Zübeyde Hanım Anaokulu resimleri (fotoğrafları), öğretmen sayısı, öğrenci sayısı, Zübeyde Hanım Anaokulu öğrencileri tarafından yapılan tiyatro, müzik ve resim gibi kültürel etkinlikler ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. Zübeyde Hanım Anaokulu Bilgileri ve iletişim Adresleri : Bağlı olduğu kurum: Milli Eğitim Bakanlığı Bulunduğu Yer: SİVAS / MERKEZ Adı: ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU Adresi: Akdeğirmen Mah. 21 .Sokak No:19 Sivas Telefon Numarası: 346 2240965 Faks Numarası: 346 2217251 Adres : Akdeğirmen Mah. 21.Sokak No:19 İl - İlçe : Sivas- MERKEZ Web Adresi : Mail Adresi : bilgi@kresrehberi.com Kreş Detayları Anaokulu 3-6 yaş arasındaki 36-72 aylık çocuklara eğitim vermektedir. Anaokulları 3- 6 yaş grubu çocukların eğitiminin verildiği kurumlardır. Anaokullarını ailenin çocuk üzerindeki rolüne katkıda bulunan; çocuğun sosyal , duygusal, fiziksel ve bilişsel gelişimi destekleyen kurumlar olarak değerlendirmek gerekir. Çocuk doğumdan 3 yaşa kadar olan süreçte ben merkezcidir. Bu dönemde paylaşmayı istemez, birebir ilişki kurmak ister, yalnız oynamaktan rahatsızlık duymaz. 3 yaştan sonraki dönemde ise yaşıtlarıyla birlikte olabileceği oyun gruplarına ihtiyacı vardır. Çocuk oyun gruplarında arkadaşlık kurmayı ve arkadaşlığı sürdürmeyi öğrenir. Böylece ben merkezli bir yaşantıdan paylaşma, kendini kabul ettirme gibi sosyal becerilerin yer aldığı bir yaşantıya yönelir. Anaokulları çocuğun sadece oyun oynadığı yerler olarak düşünülmemelidir. Oyun çocuk için ihtiyaçtır. Çocuk anaokulunda en iyi oyun ortamını bulur, akran gruplarıyla işbirliğini geliştirir. Çocuk kendi hakkını korurken başkalarının özgürlüğünü zedelememeyi öğrenir. Uzun yıllara dayalı araştırmalarda çocukluk yıllarında kazanılan davranışların büyük bir kısmının yetişkinlikte bireyin kişilik yapısına tavır,alışkanlık, inanç ve değer yargılarını biçimlendirdiği görülmüştür. Aslında yapılan araştırmalar insan hayatı boyunca kazanacağı niteliklerin %60’ını bu dönemde kazandığını göstermektedir. Anaokullarında, eğitim bilgi aktarımından çok, sözel faaliyetlerin geliştirildiği ve çocuğun yeteneğinin ortaya çıkarıldığı ortamlar olmalıdır. Froebel’in deyişiyle: “Anaokulunun amacı, öğrenmeye ilgi uyandırmaktır.” Anaokulu eğitim programları çocuğun zihinsel, sosyal, bilişsel ve duygusal gelişimini destekleyebilmelidir. Yapılan araştırmalarda , 17 yaşına kadar olan zihinsel gelişmenin %50’sinin 4 yaşına, %30’unun ise 4 yaşından 8 yaşına kadar oluştuğu, 18 yaşına kadar gösterilen okul başarılarının %33’ünün 0-6 yaşına kadar aldıkları eğitime bağlı olduğu görülmüştür. Anaokulları çalışan anneler için 3 yaş sonrası, çalışmayan anneler için ise 4 yaş sonrası düşünülmelidir. Bu süreçte aile iletişimi ve okul-aile etkileşimi oldukça gereklidir. Anaokulu aileye çocuğun gelişim sürecine destek olmak için vardır. Aileye yardımcı kurumlardır.Böylece farklı aile yapılarından gelen çocuklar ortak eğitim hedefleri doğrultusunda sosyal, bilişsel ve duygusal olarak desteklenir. Kaynak : webrehberi