14.05.09, 20:49
#1 (permalink )
Kullanıcı Profili S.Moderators
Kullanıcı Bilgileri Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
Teşekkür
Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Pazarlama Yönetimi Süreci 1.Pazar çevresinin ve pazardaki fırsatların değerlendirilmesi * Aracı firmalar * Müşteriler * Rakip firmalar * Kamuoyu toplulukları * Kitlelerin nüfus özellikleri * İktisadi çevre * Fiziksel çevre * Teknolojik çevre * Politik çevre * Hukuki çevre * Sosyal çevre * Kültürel çevre * Nihai tüketici pazarları * Endüstriyel ve kurumsal pazarlar 2.Pazar araştırmaları ve hedef pazarların seçimi * Pazar araştırmaları * Veri kaynakları ve veri toplama * Satış ve karlılık tahminleri * Pazar bölümlenmesi * Pazar bazında bölümlenme * Ürün bazında bölümlenme * Tam bölümlenme * Tüm pazar bölümlerinin kapsanması * Ürün konuşlandırma 3. Pazarlama stratejilerinin belirlenmesi * Pazarlama karışımının bileşenleri (4P) * Yeni ürün kararları * Ürün hayat ağacı kavramı (giriş, büyüme, olgunluk, düşüş) * Firmanın pazarda üstleneceği rol (lider, lideri zorlayan, izleyici, özellikli firma) * İktisadi durum * Global fırsatlar ve gelişmeler 4. Pazarlama taktiklerinin planlanması * Pazarlama karışımı ve bileşenleri * Ürün * Fiyatlandırma * Tutundurma * Dağıtım 5. Pazarlama faaliyetlerinin yerine getirilmesi ve kontrolü * Pazarlama faaliyetleri için örgütlenme * Pazarlama faaliyetlerinin kontrolü * Yıllık, üç aylık, aylık kontrol * Satış, karlılık, Pazar payı, verimlilik kontrolü * Kontrol süreci * Dönem hedeflerinin belirlenmesi * Performans ölçme yöntemlerinin geliştirilmesi * Hedefler ile şimdiki durum arasındaki farklılıkların açıklanması * İyileştirici önlemlerin geliştirilmesi * Pazarlama denetimi kavramı PAZAR ARAŞTIRMALARI 1. Firma içi bilgi sistemleri * Satış, sipariş, stok, alacak vb . raporlar * Pazarlama elemanının kendini ve firmasını değerlendirme soruları 2. Pazarlama bilgi sistemleri * Pazar çevresinin ve pazarlama fırsatlarının değerlendirilmesi ile ilgili hususlar ve yöntemler 3. Pazar araştırmaları sistemi * Pazar araştırması konusunun belirlenmesi * Araştırma planının belirlenmesi * Veri toplama kararları * Birincil/ikincil veri kaynakları * Gözlem/saha çalışması/deneysel yaklaşımlar * Veri toplama araçları: anket, mülakat vb . * Örneklem kararları * Veri toplama * Veri analizi 4. Analitik pazarlama sistemi * İleri istatistik yöntemler bankası * İleri modeller bankası * Matematiksel modeller * Karar modelleri PAZARLAMA PLANLAMASI SÜRECİ * Firma genel planı * Pazarlama bölümü planı * Ürün hattı planları * Ürün planları * Marka planları * Pazar planları * (Ürün X Pazar) karışımı planları * Fonksiyonel planlar PLANLAMA DÖKÜMANININ İÇERİĞİ * Mevcut durum değerlendirmesi * Pazar * Ürün * Rekabet koşulları * Dağıtım * Çevresel koşullar * ‘’SWOT’’ analizi * Firmanın güçlü yanlarının değerlendirilmesi (S) * Firmanın zayıf yanlarının değerlendirilmesi (W) * Pazardaki fırsatların değerlendirilmesi (O) * Pazardaki tehditlerin değerlendirilmesi (T) * Amaçlar ve hedefler * Finansal amaçlar: karlılık, nakit akışı, vb . * Pazarlama amaçları: satışlar, ürünün tanıtımı, fiyatlandırma, vb . * Pazarlama stratejisi * Hedef pazarlar, ürün konuşlandırması, ürün hattı, fiyatlandırma, dağıtım. * Satış noktaları, satış elemanları, servis, reklam, pazar araştırmaları vb . * Hareket planı * Hedeflere ulaşmak için ne yapılması gerekli? * Ne zaman yapılması gerekli? * Kim tarafından yapılması gerekli? * Maliyeti ne olacak? * Kar/zarar tablosu * Kontrol mekanizmaları PAZAR BÖLÜMLENMESİ, HEDEF PAZAR SEÇİMİ, ÜRÜN KONUŞLANDIRMA 1.Süreç * Pazar bölümlenmesi * Pazar bölümlenmesi değişkenlerinin belirlenmesi * Oluşan Pazar bölümlerinin profillerinin çıkarılması * Hedef Pazar seçimi * Pazar bölümlerinin çekiciliğinin belirlenmesi * Hedef pazarların seçilmesi * Ürün konuşlandırma * Seçilen her hedef pazar için ürün konuşlandırması geliştirilmesi * Her hedef Pazar için pazarlama karışımı geliştirilmesi 2. Pazar bölümlenmesi * Pazar bölümlenmesi değişkenleri * Coğrafi * Demografik * Psikografik: sosyal sınıf, hayat tarzı, kişilik vb . * Davranışsal: fayda, kullanım sıklığı, sadakat vb . * Pazar bölümlenmesi temel ilkeleri * Ölçülebilirlik * Erişebilirlik * Karlılık * Özel hizmet verilebilirlik 3. Hedef pazar seçimi * Ayrıştırılmamış hedef Pazar stratejisi * Ayrıştırılmış hedef Pazar stratejisi * Yoğunlaştırılmış hedef Pazar stratejisi 3. Ürün konuşlandırma * Ürünün kendine özgü özelliklerinin değerlendirilmesi * Ürünün sağladığı fayda ve giderdiği gereksinimlerin belirlenmesi * Ürünün kullanım yerlerinin ve şekillerinin belirlenmesi * Kullanıcı türlerinin belirlenmesi * Rakip ürünler ile olan ilişkisinin belirlenmesi PAZARLAMA KARIŞIMI BİLEŞENLERİ 1. Ürün * Esas ürün (ürünün sağladığı temel fayda) * Görünen ürün * Ürünün özellikleri * Paket * Stil * Kalite * Marka *Genişletilmiş ürün * Garanti * Satış sonrası hizmetler * Dağıtım * Kredi koşulları * Montaj *Ürün hayat eğrisi * Giriş * Büyüme * Olgunlaşma * Düşüş 2. Fiyatlandırma * Fiyatlandırma amaç ve hedefleri * Ürünün varlığını sürdürme * Kar maksimizasyonu * Pazar payında liderlik * Kalitede liderlik *Fiyatlandırma yaklaşımları * Maliyet artı yöntemi * Başabaş noktası artı hedef kar yöntemi * Müşteri tarafından algılanan değer yöntemi * Piyasa fiyatı yöntemi 3. Dağıtım (fonksiyonları) * Araştırma * Tutundurma * İlişki kurma * Eşleştirme * Pazarlık * Fiziksel dağıtım * Finansman * Risk üstlenme 4. Tutundurma * Reklam * Satış artırma * Halkla ilişkiler * Kişisel satış 5. Pazarlama iletişimi süreci * İletişim hedef kitlesinin belirlenmesi * İletişim araçlarının belirlenmesi * Bilgilendirme * Olumlu tutum yaratma * Tercih yaratma * İkna etme * Satın aldırma *Mesajın tasarlanması * Mesajın içeriği * Mesajın yapısı * Mesajın formatı * Mesajın kaynağı * İletişim kanalının ve ortamının seçimi * İletişim bütçesinin belirlenmesi KONTROL VE DENETİM 1. Yıllık plan kontrolü * Satış analizleri * Pazar payı analizleri * Satışlar/masraflar oranı * Finansal analizler * Müşteri tutumlarının izlenmesi 2. Karlılık kontrolü * Ürün bazında karlılık * Satış bölgesi bazında karlılık * Müşteri grupları bazında karlılık * Dağıtım kanalları bazında karlılık 3. Verimlilik kontrolu * Satış gücü faaliyetleri verimliliği * Reklam faaliyetleri verimliliği * Satış artırma faaliyetleri verimliliği * Dağıtım faaliyetleri verimliliği 4. Stratejik kontrol * Etkenlik ölçümü * Müşterilere yönelik felsefe ve yaklaşım * Pazarlama organizasyonu * Pazarlama bilgi sistemleri * Stratejik düşünce eğilimleri * İşlevsel verimlilik * Denetim