![]() |
Halide Edib Adıvar -SİNEKLİ BAKKAL SİNEKLİ BAKKAL Defalarca basılmış, kuşaklardan kuşaklara ulaşabilmiş Sinekli Bakkal, II.Abdülhamit dönemini bir geçmiş zaman dekoru önünde yansıtarak, eskiden yeniye devralınması gereken kültür, sanat ve töre değerleri üzerinde durur. Bir anlamda, yazar ve eseri, tarihi süreklilik arayışı içerisindedirler. Yazar ve eseri, bir yandan da, çoktan yer edenmiş görünen batılılaşmanın ortalık yerinde, doğunun payını araştırırlar ve ulusal kimlikli bir bileşime ulaşmayı denerler. Mimari, müzik, Mevlevilik değerleri üzerine ilginç görüşler ileri sürmüş Sinekli Bakkal’ın, kendi kapsamında öncü bir roman olduğu söylenebilir. Burada doğu ve batı kültürleri birbirini bütünler. İstanbul sokağı tasviri ortasında Rabia, muhafazakar töreyle barışıktır, bununla birlikte Peregrini’yi sevmekten kendini alamayacaktır. Gerçi, Peregrini, Osman olup çıkmıştır ama, kendi yetiştiği ortamın müziğinden vazgeçmemiştir. Bu müzik, Rabia’yı da büyülememiş midir? Doğu ve batı çatışması, Sinekli Bakkal’da, sanat ve kültür aracılığıyla yatışır, dinginliğe kavuşur. Yaşamın ütopyasında da öyle değil mi, öyle olmayacak mı? Halide Edip Adıvar-Dağa Çıkan Kurt Halid Ziya Uşaklıgil -Aşk-ı Memnu Halide Edib Adıvar -MOR SALKIMLI EV Halide Edib Adıvar -SİNEKLİ BAKKAL Halide Edip Adıvar - Türkün Ateşle İmtihan Halide Edip Adıvar-Ateşten Gömlek Halide Edip Adıvar-Handan Adnan ADIVAR Hayatı ( Biyografisi ) |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 10:35 . |
Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 RC 2