--->: Hayat Bilgisi Dersi Amaç ve Ünitelerin Açıklaması KONULAR ÜNİTE l. OKULUMUZ A. Okula Başlarken 1. Kendini tanıtma 2. Öğretmeniyle tanışma 3. Arkadaşlarıyla tanışma B. Sınıfımızı Tanıyalım 1. Sınıfımızın adı, yeri 2. Sınıfımızdaki araç gereçler 3. Sınıf kuralları C. Okulumuzu Tanıyalım 1. Okulumuzun adı, yeri 2. Okulun bölümleri 3. Okuldaki araç gereçler 4. Okuldaki görevli kişiler 5. Okul kuralları Ç. Yakın Çevremiz ÜNİTE ll. EVİMİZ VE AİLEMİZ A. Ailem 1. Ailesini tanıtma 2. Aile bireylerinin görevleri 3. Aile yaşantısındaki kurallar B. Evim 1. Evin bölümleri 2. Evin bölümlerindeki eşyalar 3. Evini tanıma C. Yakın Akrabalarımız Ç. Misafirlik Kuralları ÜNİTE lll. SAĞLIKLI YAŞAM A. Vücudumuzu Tanıyalım 1. Vücudun ana bölümleri 2. Vücudun ana bölümlerinde yer alan diğer bölümler 3. Duyu organlarımız 4. İç organlarımız B. Vücut Temizliği 1. Vücut temizliğinde kullanılan araç gereçler 2. Vücut temizliği nasıl yapılır C. Sağlıklı Beslenme 1. Besinleri tanıyalım 2. Besinlerin yararları 3. Sağlıklı beslenme yolları Ç. Hava Sıcaklığına Uygun Giyinme D. Çevremizin Temizliği E. Kaza Türleri ve Korunma Yolları F. Bulaşıcı Hastalığı Olanlardan Korunma G. Aşı Ğ. Hastalanınca Neler Yapalım H. Sağlık Kurumları ve Çalışanlar ÜNİTE lV. GİYSİLERİMİZ A. Giysilerimizi Tanıyalım B. Giysilerde Kullanılan Aksesuarlar ÜNİTE V. YILIN BÖLÜMLERİ A. Bir Yılın Bölümleri 1. Mevsimler 2. Aylar 3. Haftalar 4. Günler B. Çevremizde Sonbahar 1. Sonbahar mevsimindeki değişiklikler 2. Kışa hazırlık C. Çevremizde Kış 1. Kış mevsimindeki değişiklikler 2. Kışın oynanan oyunlar 3. Isınma araçları Ç. Çevremizde İlkbahar 1. İlkbahar mevsimindeki değişiklikler 2. Yaza hazırlık D. Çevremizde Yaz 1. Yaz mevsimindeki değişiklikler 2. Yazın oynanan oyunlar 3. Tatilimizi nasıl geçirelim E. Bir Günümüz 1. Gündüz 2. Gece 3. Günün bölümleri ve yapılan işler 4. Gün ile ilgili zamanlar ÜNİTE Vl. DÜNYA'MIZ VE GÖKYÜZÜ A. Dünya'mız 1. Dünya'nın şekli 2. Dünya'nın üzerinde neler var B. Güneş C. Ay Ç. Yıldızlar D. Bulutlar E. Doğa Olayları F. Deprem ve Depremin Zararlarından Korunma ÜNİTE Vll. ÇEVREMİZDEKİ CANLILAR A. Canlı ve Cansız Varlıklar B. Hayvanlar 1. Hayvanları tanıyalım 2. Hayvanların yaşadıkları ortamlar 3. Hayvanlardan yararlanma yolları C. Bitkiler 1. Bitkileri tanıyalım 2. Bitkilerden yararlanma yolları Ç. Canlıları Koruma ÜNİTE Vlll. İLETİŞİM A. İletişimin Anlamı B. İletişim Araçları C. İletişim Yerleri Ç. İletişimi Sağlayan Görevliler ÜNİTE IX. MESLEKLER A. Meslekleri Tanıyalım B. Mesleklere Göre Yapılan İşler C. Mesleklere Göre Çalışılan Yerler Ç. Mesleklere Göre Giyilen Giysiler D. Mesleklerin Yaşamımızdaki Önemi ÜNİTE X. ATATÜRK VE BAYRAĞIMIZ A. Atatürk'ün Yaşamı 1. Doğum yılı ve yeri 2. Ailesi 3. Ölüm tarihi ve yeri B. Atatürk'ün Kişisel Özellikleri C. Atatürk'ün Hizmetleri Ç. Bayrağımız ve İstiklâl Marşı 1. Bayrağımızı tanıyalım 2. İstiklâl Marşı'nın önemi 3. Bayrak törenlerine katılma ÜNİTE Xl. ÖNEMLİ GÜNLERİMİZ A. Ulusal Bayramlar 1. Bayramlarda yapılan hazırlıklar 2. Bayramlarda gördüklerimiz B. Dinî Bayramlar 1. Bayramlarda yapılan hazırlıklar 2. Bayramlarda gördüklerimiz C. Belirli ve Gün Haftalar 1. Belirli gün ve haftanın önemi 2. Belirli gün ve haftayla ilgili özellikler 3. Belirli gün ve haftada yapılanlar ÖRNEK İŞLENİŞ Açıklama Programda yer alan amaç ve davranışların öğretimi için öğrencilerin performansı önceden belirlenir. Bu belirlemede amaç ve davranışlarla ilgili olarak öğrencilere tablodaki sorular yöneltilir. Öğrencinin vermiş olduğu doğru yanıtlar "+", yanlış yanıtlar "-" işareti ile gösterilir. Performans belirlenmesi için yapılan çalışma ve buna ilişkin hazırlanan kayıt tablosu günlük plân formatı dışındadır. PERFORMANS KAYIT TABLOSU ÖĞRETİM VE DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR Ders : Hayat Bilgisi Süre : 40 dakika Ünitenin Adı : İletişim Konunun Adı : İletişim Araçları Yöntem ve Teknikler : Açık Anlatım Öğretim Materyalleri : Amaç: İletişim araçlarını tanır. Davranışlar 1. Çeşitli materyallerden adı söylenen iletişim aracını gösterir. 2. Gösterilen iletişim aracının adını söyler. Öğrencilerin önceden belirlenmiş performansları dikkate alınarak, bu derste kazandırılması gereken davranışlar öğrencilerin adları belirtilerek yeniden yazılır. Ali, Ayşe, Hasan : İletişim araçlarını gösteren resimli kartlar arasından "telefon"u gösterir. Ali, Ayşe, Hasan : İletişim araçlarından telefon resmi gösterildiğinde "telefon" olduğunu söyler. Hasan : İletişim araçlarına gösteren resimli kartlar arasından "mektup"u gösterir. Ayşe, Hasan : İletişim araçlarından mektup gösterildiğinde "mektup" olduğunu söyler. |