Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19.06.09, 15:36   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Sude
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nerden: İzmir
Mesajlar: 1.307
Konular: 1171
Puan Grafiği
Rep Puanı:3023
Rep Gücü:0
RD:Sude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 55
155 Mesajına 199 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon Eşref Ziya Terzi Biyografisi,Eşref Ziya Terzi Hayatı

Eşref Ziya Terzi Biyografisi,Eşref Ziya Terzi Hayatı

Eşref Ziya Terzi, (D. 1968, İstanbul), Türk müzisyen.

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesini bitirdi. Müzik çalışmalarına Bant Tiyatrolarıyla başladı.



Bir çalışma masası bir fincan kahvesi ve melodisi ölümlü Dünyada yoğun sanat hayatına teneffüs müzikleri besteleyen Eşref Ziya. Sabreder, düşünür, sessizleşir ve herkesin ışıkları söndürdüğü akşamlarda açar kitabını sayfalarca sabaha ulaşır. Mütevazıca yaşadığı Dünyanın içinde sağlam bir sanat haritası oluşturmasının sebebi, kendi pusulasını popüler yönlerden uzak tutmasıdır.

Kent soylu bir müzik anlayışına sahip olan sanatçı Eşref Ziya, kentliliği sadece modern zamana değerleriyle tutunma aracı olarak görmüş ve bu felsefesiyle kentliliği basit bir üstünlük hırsı olarak görenleri de yanıltmıştır. Kentlilik ayakları yere basan aklı taşlanmamış sanatı ayakta tutmak için entelektüel bir savunmadır ona göre

Sessiz kalmakla sükut etmek arasındaki farkı bilerek müziğe başlayan sanatçı, sadece büyük harflerle yapılan etiket edebiyatından uzak durmuş, felsefesini sadeliğe ve asilliğe dayanan sanat üzerine kurmuştur.

Sanatın fikir estetiği üzerine kurulu olduğunu düşünen Eşref Ziya tek yağmurda boyası akan beyinlere, gözleri hep duvara bakan sabitliğe ve aslını kaybetmiş sığ sanat anlayışı taşıyanlara gülüp geçmiş ve nerde kalmıştık dercesine yoluna devam etmiştir.

Sadece müziği alkışlanan kolaycı bir fikre sahip olmadığını, derinliksiz ve yoz söylemlere sessiz kalmamakla göstermiştir. Alkışı, varlığı yetmeyen yokluğu bitmeyen anlık tutkulara benzetir Eşref Ziya. Önemli olan kalıcı bir sanat dili oluşturmaktır ve özgünlük alkış toplayan en büyük erdemdir.

Dünyanın başlı başına nefes darlığı çeken bir senaryo olduğunu düşünen sanatçı Eşref Ziya, gerçeğin yanıltıcı bir parçası olmaktansa gerçeğin gerçeği olmaya karar vererek The Imam filminde gösterdiği oyunculuk performansıyla sanata tek taraflı bakanları şaşırtmış ve iddiasız ama istikrarlı sanat anlayışını da film karelerine sığdırmayı başarmıştır. Her zaman arkasında olan mücahidlerle sonsuza dek unutulmayacaktır.

Kalbin akıl almaz sonsuzluğundan
Dünyanın akıllanabilir taraflarına
Bir sanat izi bırakırız
Dünyası yorgun değil
Sadece Dünya yorgunuyuz
Omzumuzda dost eli gibi duran gitar
Elimizde paslanmamış alkışlar
Güneş batar ayaklarımıza
Sade bir kahvenin ardında
Bekleriz sabahı...
Sude isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla