Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19.06.09, 00:24   #3 (permalink)
Kullanıcı Profili
Güllü
Gamma Üye
 
Güllü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Mesajlar: 2.538
Konular: 1710
Puan Grafiği
Rep Puanı:3968
Rep Gücü:0
RD:Güllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond reputeGüllü has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 54
146 Mesajına 240 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon --->: Görme Engellilerin Normalden Farkı

• 0-3 Yaş Grubu Çocuklarda Sosyal Gelişim
Normal Gelişim Gösteren
Sosyalleşme becerileri, diğer insanlarla birlikte yaşamayı ve onlarla etkileşimde bulunmayı içeren davranışlardır. Sosyalleşme becerilerinin gelişimi, çocuğun kendi çevresinde uygun şekilde kabul görmesi, sorumluluk paylaşımı ve böylece özgüven duygusunun ve diğer alanlarındaki becerilerin gelişiminde ona katkıda bulunur.
0-3 yaş grubu çocuklardan sosyal gelişim alanında beklenen en temel basamaklar aşağıda sıralanmıştır:
§ Yetişkinin gösterdiği ilgiye tepki olarak gülümser
§ Aynadaki görüntüsüne yada başka bir bebeğe doğru uzanır ve hafifçe vurur
§ “Ce-ee” oyununu taklit eder
§ Yetişkini taklit ederek ellerini “güle güle” anlamında sallar
• Basit ev işlerinde yetişkini taklit eder (süpürmeye çalışır, yatak örtüsünü çeker, giysileri çamaşır sepetine atar)
• Güldüren yada dikkati çeken hareketleri tekrarlar
§ Kitabı okuması veya paylaşması için yetişkine verir
§ Komut verildiğinde, bir başka odadan bir nesneyi getirip götürebilir
§ Yetişkin kıyafetleri ile “giyinme” oyunu oynar
§ Sevgi, kızgınlık, üzüntü, gülme vb. gibi duyguları sözel olarak ifade ederek anladığını gösterir
0-3 Yaş Grubu Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Sosyal Gelişim
Görebilen çocukların çoğu tarafından kendiliğinden öğrenilen günlük yaşam becerilerinin, görme yetersizliği olan çocuklara sistematik olarak öğretilmesi gerekmektedir. Küçük bir çocuğun sosyal ortamlarda kendini yeterli hissetmesi ve olumlu benlik geliştirmesi, uygun etkileşim kurma yollarına sahip olması ile sağlanabilir.
Öneriler
• Günlük bakımı sırasında, bebeğinizle aranızda neşeli, öğretici deneyimler içeren bir iletişim olmasına özen gösterin.
• Bebeğinizle konuşurken yada oynarken, yüzünüzün onunla aynı seviyede olmasına özen gösterin ve yüzünüze dokunmasına izin verin.
• Bebeğinize günde birkaç saat hafif, rahatlatıcı müzik dinletin. Hareketli müziklerde onun ellerini birbirine vurarak müziğe eşlik etmesini sağlayın.
• Bebeğiniz yabancılara alışabilmesi için zaman zaman anne babanın yanında tanımadığı kişileri de görmelidir. Bu nedenle farklı ortamlara bebeğinizle birlikte katılmaya çalışın. Bu kişilerin bebeğinizle iletişim sürecini başlatmasına yardımcı olun.
• Günlük yaşantı sırasında bebekten ayrılırken onu öpmek, el sallamak, geri dönüldüğünde onu kucaklamak, ‘merhaba' diyerek selamlamak sosyal becerilerin ve alışkanlıkların kazanılmasını destekleyecektir.
• Bebeğinizi çaba ve başarılarından dolayı ödüllendirin. “Aferin”, “cici” gibi sözel ifadelerin yanı sıra alkışlama, kucaklama gibi ödüller de verin.
• Bebeğinizin eğitimine ve bakımına tüm aile bireylerinin katılımını sağlayın. Bu durumun bebeğinizin sosyalleşmesinde büyük etkisi olacağını unutmayın.
§ Çocuğunuza yaşıtlarıyla, kendisinden küçük ve büyük çocuklarla oynama fırsatı sağlayın, birlikte oyun oynaması için onu cesaretlendirin. Çocuklarla oynayabileceği basit, müzikli oyunlar öğretin.
§ Çocuğunuza size yardım edebileceği küçük sorumluluklar verin.
§ Çocuğunuza kendi odasında veya evin diğer bölümlerinde oyun oynama fırsatı sağlayın (köşeler oluşturun ve bu köşelerde evcilik oyunu, hikaye okuma-anlatma, hareketli oyunlar oynama, müzik dinleme ve müzik aletlerini kullanma gibi etkinlikler gerçekleştirebileceği düzenlemeler yapın).
§ Çocuğunuzla günlük yaşantı ile ilgili oyunlar oynayın. Bu şekilde oyun ve oyun materyalleri aracılığıyla çocuğunuzla aranızdaki sosyal etkileşimi güçlendirebilirsiniz (Oyuncak bebeği yatırıp uyutma, saçını tarama, besleme ve giydirme vb.)
§ Çocuğunuza müzik dinleme alışkanlığı kazandırın. Onunla birlikte kollarını, bacaklarını, vücudunu neşeli ve ritmik bir şekilde hareket ettirebileceği şarkılar söyleyin.
§ Çocuğunuzun şarkı söylemesi, konuşma becerisinin ve ritm duygusunun gelişmesine yardımcı olacaktır. Şarkı söylemesinin yanısıra, yüksek-alçak sesler, hızlı-yavaş ritimler dinletin ve çocuğunuzun dikkatini bunlar arasındaki farka yöneltin.
§ Çevreyi tanıyabilmesi ve çevredeki sosyal ilişkileri tanımlayabilmesi amacıyla çevrenizde gezintiler yapın. Çocuğunuzun sosyal sözcükleri kazanabilmesi için ‘lütfen', ‘teşekkür ederim', ‘günaydın' ve ‘merhaba' gibi sözcükleri doğal yaşantılar sırasında sıklıkla kullanın.

• 0-3 Yaş Grubu Çocuklarda Öz Bakım
Normal Gelişim Gösteren
Öz bakım davranışlarının gelişimi, çocuğun kabulünü arttırarak ailenin ve toplumun mutlu ve bağımsız bir bireyi olma çabasında çocuğa yardımcı olur.
0-3 yaş grubunda çocuklardan beklenen en temel öz bakım gelişim basamakları aşağıda sıralanmıştır:
§ Anne/ baba tarafından tutulan bardaktan içer
§ İki elini kullanarak bardağı tutar ve bardaktan içer
§ Bağımsız olarak kaşıkla yemek yer
§ Düğmeleri çözüldüğünde pantolonunu çıkarır
§ Tuvalete gitme gereksinimini sözle veya hareketle ifade eder
§ Havlu verildiğinde ellerini yardımsız kurular
§ Ayakkabılarını çıkarır ve giyer
§ Taklit ederek dişlerini fırçalar
§ Hatırlatıldığında peçete kullanır
§ Çoraplarını çıkarır ve giyer
0-3 Yaş Grubu Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Öz Bakım
Banyo yapma, giyinme, yemek yeme ve tuvalet eğitimi, çocuğun günlük yaşamındaki temel etkinliklerdir. Her çocuğun, bu becerileri öğrenmek için hazır olduğu yaş değişiklik göstermektedir. Burada önemli olan; çocuğun yapamayacağını düşünerek onun yerine bunları yapmak değil, onun kendi ihtiyaçlarını karşılayabilir hale gelmesi için ona fırsat vermek ve yardımcı olmaktır. Başlangıçta eğitimci ya da anne-baba model olmalı ve etkinliği anlatmalı, daha sonra elini çocuğun elinin üzerine koyarak beceriyi yapmasında fiziksel olarak ona destek olmalı ve çocuk beceri kazandıkça bu desteği azaltmalıdır.

özeleğitimsitesi.com
Güllü isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla