Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09.06.09, 14:11   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Metrix
Gamma Üye
 
Metrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Nerden: İstanbul
Mesajlar: 3.491
Konular: 3144
Puan Grafiği
Rep Puanı:6312
Rep Gücü:0
RD:Metrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 74
366 Mesajına 520 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon1c Niki Lauda Biyografisi,Niki Lauda Hayatı

Niki Lauda Biyografisi,Niki Lauda Hayatı

Niki Lauda (AUT) 1975, 1977, 1984 Dünya Şampiyonu

Doğum Tarihi: 22.02.1949 Toplam Puan: 420
Doğum Yeri: Viyana Katıldığı Yarış: 173
Milliyeti: Avusturya Pole Pozisyonu: 24
Zafer: 25 Podyum: 54

Formula 1 yarışlarına canı pahasına baş koymuş, doktorların tamemen "irade gücü" diye nitelendirdiği bir iyileşme sürecinden sonra, yarış dünyasına benzerine zor rastlanabilecek bir şekilde geri dönmüştür. Olağanüstü yarış kariyerinde kendisine hem kahraman hem de kötü adam gözüyle bakılmış olan Lauda, kazandığı iki şampiyonluktan sonra yarışmaktan sıkılmış ve pistlere veda etmişti. Fakat bu ayrılık 3. kez şampiyon olmak için pistlere geri dönmesine kadar sürdü. Şansa ve geleneksele her zaman kafa tutan, vücudunun büyük kısmı savaş yaraları ile kaplı şampiyon yaşayan bir efsane haline dönüşmüştür.

22 Şubat, 1949'da dünyaya gelen Nicholas Andreas Lauda, finans ve kağıt sektöründeki başarıları ile ün yapmış bir ailenin çocuğudur. Otomobil yarışlarına katılma isteği yüzünden ailesi ile devamlı zıt düşen Niki, babasının kağıt üretiminden elde ettiği servetten uzak bırakıldı. İyi bir otomobil pilotu olabilmek için üniversiteyi bırakıp, Avusturya bankalarından aldığı kredilerle yarış kurslarına kayıt olan Niki, 1968'de Formula Vee ve Formula 3 yarışlarına, 1972'de bir başka banka kredisi ile March Formula 2 ve Formula 1 takımlarına girdi. March takımının rekabetten uzak ortamı Niki'nin başarısını gösterememesine ve aldığı borçları ödeyememesine neden olsa da yarışlara katılmaya ısrarla devam etti.

1973'te BRM takımı ile kazandığı başarıları sayesinde aynı sezon BRM takımı ile yeniden masaya oturdu ve takımda iki sene kalması karşılığında bankalara olan bütün borçlarının silinmesini öngören yeni bir kontrat imzaladı. BRM takımından ayrılmasını sağlayacak tazminatı yeni işvereni Enzo Ferrari'den alan Niki 1974'de Ferrari takımına geçti.

1964 yılında John Surtees'in birinciliğinden beri pistlerde şampiyon çıkaramayan Ferrari, acımasız dürüstlüğü karşısında bocalasa da yeni transfer ettiği zayıf Avusturyalının kendisine aşırı güven duymasından ve aptalca davranışlara izin vermeyen iş ahlakından oldukça etkilenmişti. 1974'te Ferrari 312 ile yaptığı ilk test sürüşünden sonra Enzo'ya verdiği raporda otomobilin "işe yaramayan bir teneke" olduğunu belirten Niki otomobili yarışlara katılabilecek düzeye getireceğine dair söz verdi. Ferrari'yi kurtarabilecek adam olarak görülen Niki'nin soğuk ve ölçülü tavrı kendisine takma isim olarak "bilgisayar" denmesine neden olsa da, 1974 yılında "Bilgisayar"ın yaptığı hatalar Ferrari'ye pahalıya mal oldu. Fakat bu kazalardan birinde basına verdiği demeçte söylediği "gelişmenin en hızlı yolu hatalardan ders çıkartmaktır" sözünü doğrularcasına önce İspanya, sonrasında ise Hollanda yarışlarında birinci oldu.

Niki 1975 yılında Ferrari 312/T'si ile Monaco, Belçika, İsveç, Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri yarışlarında birinci olup, Dünya Şampiyonu oldu. Ferrari'nin son 10 yıl içinde kazandığı ilk Pilotlar Şampiyonası birinciliği bütün İtalya'yı sevince boğarken, sayıları artan kupalarını arabasını bedavaya yıkatmak için Avusturya'da bir garaja hibe eden duygusuz şampiyonu pek etkilememişti.

1976 sezonun ortalarında, Niki kazandığı 5 yarışla bir önceki sene olduğu gibi emin adımlarla şampiyonluğa doğru ilerliyordu. Ancak Nurburgring pistinde yapılan Almanya Grand Prix'sinin 2. turunda Niki'nin Ferrari'si kötü bir kaza yaptı ve alevler içinde kaldı. Niki'nin duman tüten bedeni, alevlere dalan 4 cesur pilot ve pist görevlisi tarafından otomobilden çıkarıldı. Vücudundaki ağır yanıkları, kırıkları ve soluduğu zehirli gazlar nedeniyle kavrulmuş ciğerlerini tedavi etmeye çalışan doktorlar Niki'ye hayatta kalma şansı vermiyordu. Niki'nin 6 hafta sonra kafasında bandajıyla İtalya Grand Prix'sinde 4. olması doktorlar tarafından muhteşem bir irade gücü olarak niteledirildi. Jackie Stewart ise aynı olayı spor tarihinin en yürekli geri dönüşü olarak görmüştü. Kazadan sonra yüzünde oluşan yanık izlerini saklamak için - tabii ki dolgun bir ücret karşılığı - kırmızı bir şapka ile dolaşmaya başlayan Niki, kulağının yarısını yitirmenin kendisine telefonla konuşurken büyük kolaylık sağladığını söylemiştir.

1976 sezonununda Niki ve McLaren pilotu James Hunt arasındaki şampiyonluk mücadelesinin galibini Japonya'nın Fuji pistindeki yarış belli edecekti. Ancak şiddetli yağmur altında yarışmayı çok tehlikeli bulan Niki yarıştan çekildi, dolayısıyla şampiyonluğu da Hunt'a kaptırmış oldu. Niki'nin yarıştan çekilmesini cesur bir haraket olarak gören Hunt'a rağmen, İtalya'daki birçok kimse bunun korkaklık olduğunu söylüyordu. Hatta Enzo Ferrari'nin Niki Lauda yerine başka bir pilotla anlaşmak istediği ortaya çıkmıştı. Niki hakkında söylenenlere 1977'de kazandığı Pilotlar Şampiyonası birinciliği ile verilebilecek en iyi cevabı verdi. Şampiyonluğun bitimine iki yarış kala birinciliğini ilan eden Niki, kalan yarışlara katılmayacağını ve Ferrari takımından ayrılma kararını açıkladı. Sonrasında ise Bernie Ecclestone'un Brabham takımına katıldı.

1978 sezonunda Brabham ile iki yarış kazanan Niki, sezonu 4. olarak bitirdi. Sonraki sene ise, zayıf bir araba ile sadece 4 puan kazanabildi. Sezonun sondan bir önceki yarışı olan Kanada Grand Prix'sinin ilk antreman turlarından sonra "bir çemberin etrafında dönmekten sıkıldığını", bundan sonra kendi havayolu şirketini kuracağini söyleyerek Formua 1 yarışlarına veda ettiğini açıkladı.

Lauda Havayollarının büyüyebilmesi için paraya ihtiyacı olan Niki, bu parayı bulabilmek için bildiği tek iş olan yarışlara geri döndu. 1982'de Formula 1 tarihinin en pahalı pilotu olarak, sürücülük hizmetleri karşılığı sadece 1 dolar isteğini geri kalan meblanın "kişisel" olduğunu söyleyerek 5 milyon dolar karşılığı McLaren'e imza attı. Niki Lauda 3. şampiyonluğunu 1984'de McLaren otomobili ile yarışırken, takım arkadaşı ve gelecek vaad eden genç pilot Alain Prost'un 0.5 puan önünde kazandı. Lauda son yarışını 1985'de kazanıp, Formula 1'i bıraktı.
Niki Lauda sonraki yıllarda Ferrari için danışman, Jaguar takım başkanı ve Formula 1 sporunun bütün inceliklerini bilen -bu sporda hayatta kalacak kadar şanslı olup, onu fethedebilecek kadar da zeki biri olarak televizyon yorumcusu olarak çalıştı.


Not: İnternetten alıntıdır.
Metrix isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla