Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21.05.09, 17:29   #6 (permalink)
Kullanıcı Profili
SERDEM
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart --->: Stratejik Yönetim 1.2.3.4.5.6. Üniteler

Stratejik Yönetim ünite 6

İşletme veya Stratejik İş Birimlerinin İzleyebilecekleri Stratejik Alternatif Türleri


Stratejik seçeneklerin sınıflandırılması başlığı altındaki büyüme stratejileri, durgun büyüme stratejileri ve tasarruf stratejilerinin özellikleri nelerdir?

işletmelerin izleyebilecekleri stratejileri büyüme, durgun büyüme ve tasarruf stratejileri olmak üzere üç ana grupta toplamamız mümkündür. Büyüme stratejisi işletme içi ve işletme dışı yöntemlerle olabildiği gibi işletme kaynaklarının başka firma kaynaklarıyla birleştirilmesi yöntemiyle de olabilir. Günümüzde işletmelerin stratejik büyüme planları; uzmanlaşma, yatay farklılaştırma, dikey farklılaştırma, tek yönlü farklılaştırma, yığışım ve türdeşlik şeklinde altı grupta toplanmaktadır. işletmelerin izleyebilecekleri ikinci strateji durgun büyüme ya da dengeliliktir. Durgun büyüme stratejisi, işletmenin bulunduğu alanda emin adımlarla gelişmesini sürdürmesi, yeni alanlara girmek ve riski arttırmaktan kaçınması anlamına gelmektedir. Üçüncü strateji alternatifi ise tasarruf stratejisi olarak adlandırılır.

Karma stratejiler ve yenilik stratejisi nasıl açıklanır?

işletmelerin bu üç ana strateji alternatifi dışında “karma” ve “yenilik” adını vereceğimiz farklı strateji seçenekleri de bulunmaktadır. Karma stratejiler tek bir ürün ya da hizmet üretim ve satışında bulunan işletmenin, gerekirse büyüme ve gelişme için aynı anda farklı stratejiler izleme yolunu seçme olanağını ifade etmektedir. Yenilik stratejisi ise strateji geliştirme seçenekleri içinde en riskli olanıdır ve sadece yeni bir ürünün pazara sürülmesi ile ilgili olmayıp; teknoloji ve yöntem değişiklikleri, dağıtım kanalları, pazara ulaşma teknikleri ve benzeri işletme fonksiyonlarına yönelik yenilikleri de kapsar.
--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular ALINTIDIR



Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri

Anaokulu - İlköğretim

Sınav Soruları ve Ders Notları
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla