Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21.05.09, 17:28   #5 (permalink)
Kullanıcı Profili
SERDEM
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart --->: Stratejik Yönetim 1.2.3.4.5.6. Üniteler

Ünite 5
İşletmenin Güçlü ve Zayıf yönlerini değerlendirmede kullanılan yöntemler
* 7-S Analizi
Peter ve Wetarman adlı düşünürler tarafından geliştirilmiştir.Müjemmel bir firmayı değerlendiren 7 değişken saptanmıştır.
+ Yapı
+ Strateji
+ Yönetim Stili
+ Sistem ve Süreçler
+ Beceriler
+ Paylaşılan Değerler
+ Kurmaylar
* PİMS Analizi :
Türkçe karşılığı pazarlama stratejilerinin karlar üzerine etkisidir.PİMS analizine göre kârlılığı yüksek olan işletmelerin ortak özellikleri Şunlardır
+ Yüksek Pazar payı
+ Yüksek ürün kalitesi
+ Yüksek kapasite kullanımı
+ Yüksek işletme verimliliği
+ Düşük yatırım yoğunluğu
+ Birim başına düşük direkt maliyetler
* DEĞER ZİNCİRİ Analizi
Porter tarafından geliştirilmiştir.Değer zinciri analizi,işletmenin temel amacının artık ( kâr ) yaratmak olduğu üzerine kurulmuştur.Değer zinciri,işletmenin içsel fonksiyonlarının üstünlüğünü,onlar arasındaki uyumu ve sinerjiyi ilgilendirir.
Değer zincirni oluşturan faaliyetler
Temel Faaliyetler : Fiziksel olarak bir üyün veya hizmetin üretilmesi,dağıtımı ve satış sonrası hizmetleri ilgilendirir.
^ İç Lojistik : Satınalma,depolama,imalata taşıma,stok kontrolü
^ İşlemler : Girdilerin ürünlere dönüştürülmesi,makine,üretim hattı ve ambalajlama
^ Dış Lojistik : Bitmiş ürünlerin aracılara ya da nihai müşterilere dağıtımı
^ Pazarlama ve Satış : Reklam,tutundurma,fiyatlandırma,knal seçimi ve müşteriye satış
^ Servis : Satılan ürünlerin bakım-onarım,garanti,montaj gibi hizmetleridir.
Destek Faaliyetler : Temel faaliyetlerin daha sağlıklı biçimde yürütülmesi için girdi sağlayan faaliyetlerdir.
^ Teknoloji Geliştirme : Yeni ürün tasarımı,mevcut ürünleri geliştirme,know-How ( Teknik Bilgi ) elde etme ve süreç geliştirme
^ Tedarik: Dğer zincirinde kullanılan herhangi bir girdinin satın alımı
^ Firmanın Alt Yapısı : Finans,muhasebe,planlama,genel ve stratejik yönetim konuları il ilgilidir.
^ İnsan Kaynakları Yönetimi: Tüm personel ile ilgili işlemlerdir.
* FONSİYONEL Analiz :
Bu yaklaşımda,işletmenin güçlü ve zayıf yönleri,o endüstrideki işletmeler ve stratejik iş birimlerinin fonsiyonel özellikerli benchmarking ( Kıyaslama ) yoluyla tespit edilir.
Fonsiyonel değerlemede ele alınınan Fonksiyonlar Şunlardır
* Pazarlama ve Dağıtım Faktörleri Analizi : Bu analizler,işletmenin faaliyet yaptığı sahalarda üretmesi gereken temel ürünlerini,bu ürünlerin satılacağı Pazar bölümlerini ve bunlardaki gelişmemleri değerlemek ve pazarlama bileşenlerinin duyarlılık analizi yapmaya yöneliktir.
İşletmenin temel ürünlerinin belirlenmesi
^ Ürün yönelimi : Çok sayıda pazdar,birkaç ürün üretimi
^ Pazar Yönelimi : Çok sayıda ürün,belirli birkaç Pazar
^ Pazar Bölümü : Uygun tek bir Pazar ve tek bir ürün
Fonsiyonlaron Birbirlerini etkilemesiyle ilgili pazarlma stratejileri şunlardır :
* Lider olma veya başı çekme : Buna hücümkar yaklaşımda denir.Güçlü bir ar-ge,tenknik liderlik ve risk söz konusudur
* Liderin ardından gitme : Bazı işletmelerde pazarlama fonsiyonu tarafından uyarılan üretim ve geliştirme fonksiyonları önelidir.Bunlar uyanık,esnek ve kopyacı işletmelerdir.
* Mühendislik Uygulamaları : Olgun pazarlarda büyümesini tamamlamış işletmelerdir.Sınırlı müşteri kitleleri vardır ve bu müşterileri kolay kolay kaybetmezler.

Bende varım : Bu tür işletmeler yeni buluşlarla ortaya çıkan işletmelerin ürünlerini daha etkili üretim ve maliyet konrolleri sayesinde daha ucuza üreterek müşteri çekmeye çalışırlar.


Ürün Hayat Eğrisi: Amerikalı düşünür Forrester tarafından bulunmuştur.
Ürün hayat eğrisinin bölümleri
* Piyasaya girme
* Gelişme
* Olgunluk
* Sona erme

Sinerji tipleri :
* Pazarlama Sinerjisi : Çeşitli ürünlerin satış ve dağıtımında müşterek tecimsel yönetim amaçlarından,satış depolarından ve dağıtım kanallarından yararlanma durumunda ortaya çıkar.
* İşletme sinerjisi : Yaygın genel masraflardan,müşterek işlerde çalıştırılabilen personelden,satın alma ve eğitim güçlerinin bir çok ürün için birleştirilmesinden doğan avantajlardan ortaya çıkar.
* Yatırım Sinerjisi : İşletmenin örgütsel ve kumanda sorunlarında sahip olduğu eski tecrübelerinin faaliyetlerine katılacak yeni işlere kolayca uyulabilmesini sağlayan etkidir.
* Çalışmaya başlama sinerjisi : Yenir bir faaliyete girmenin görülmelmeyen yeni masraflarını içerir.Eğer yeni faaliyet,eski faaliyete benziyorsa olumlu sinerji,apayrı bir faaliyet dalı ise olumsuz sinerji oluşur.
* Çalışma sinerjisi : İşletmenin çalışma sırasında yapacağı masraflar ve işletmeyi idame ettirebilmek için gerekli yatırımlarla ilgilidir.Çalışma sinerjisi atıl kapasite ve zamanlardan kaynaklanır.
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla