Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21.05.09, 17:26   #2 (permalink)
Kullanıcı Profili
SERDEM
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart --->: Stratejik Yönetim 1.2.3.4.5.6. Üniteler

Ünite 2

Amaç : Belirli bir takım faaliyetleri gerçekleştirerek ulaşılmak istenen durumlardır.
Örgütsel amaç : Organizasyonun bir bütün olarak gerçekleştirmek istediği geleceğe ilişkin konulardır.Amaçlar bir denetim aracıdır.
İşletmenin özel amacı,varolma nedeni,topluma ürün veya hizmet sunmaktır.
İşletmenin Temel amaçları :
* Temel Ekonomik Amaçlar : Faaliyetlerden optimal kar elde edebilmeye dayanan amaçlardır.
* Sosyal Amaçlar : İşletme faaliyetlerini etkileyen çıkar gruplarının amaçlarına bağlı olarak ortaya çıkan amaçlardır.Örneğin;Çalışanlar için daha iyi çalışma olanakları sağlama,iş dışında daga iyi yaşama ve statü sahibi kılma vs..
Temel Ekonomik amaçlar ve sosyal amaçlar,genel amaçları oluşturur.
İkincil Amaçlar : Holding,banka vb. gibi çok şubeli işletmelerin,her bağlı kuruluşun amaçlarını,küçük işletmelerin ise her bölüm,servis veya kısımların amaçlarını belirlemeleri,ikincil amaçlardır.

İkincil Amaçlar ile Genel Amaçlar Arasındaki Farklar :
* Genel amaçların çok uzun süreli amaçlar olmasına karşın,ikincil amaçlar daha kısa sürelidir.
* İkincil amaçlar,kesin tarihler içinde erişilecek olan rakamlandırılmış hedefler dizisidir.
* İkincil amaçlar,taktik veya eylemsel olaylarla ilgilidirler.

İkinci amaçlara verilebilecek örnekler şunlardır :
* Yüzde olarak kesinleşmiş Pazar kısımlarının çeşitli satış birimleri arasında ulaşılacak hedefler olarak bölünmesi
* Toplam satış tutarı olarak belirlenen rakam
* Kazanılması gereken müşteri sayısı
* İş anlaşmazlıklarından doğan azami çalışma saatleri
* Ulaşılmak istenen likitide oranı
* Gerekli iş gücü sayısı
* Satışlardan beklenen saptanmış hedef rakamları
* Personel devri oranı,istifaların sayısı
* Mesleki eğitim için ayrılması gereken bütçe tutarı
* Yenilenmesi gereken yatırım tutarı için saptanan rakam

Bunları dışında,daha kısa sürede alt kademelerde çalışan işçiler ve uzman personelin veriminis saptamak için”çalışan personelin normları tablosu” hazırlanır.Bu tablo,işletmelerin kişisel hedeflerini gösterir.Çalışan personelin normları,her yıl en azından bir defa bütçe kontrol sistemi ile denetlenir.Genel amaçlar ise en azından geçen 3 yılın başarılar göz önünde bulundurularak yılda bir defa gözden geçirlir.

Uzun Dönemli Ekonomik Amaçlar :
İşletmenin uzun süreli kârlılığını koruması ve büyümesi için benimsenmesi gereken hedefler şunlardır:
* Mevcut pazarlarda mevcut ürünleri satma arzusu
* Verimlilik: Faaliyetlerden en iyi verimi elde etmek için masraf düşürücü ve gelir arttırıcı önlemler almak
* Nakit Akışı : Otofinansman sağlamak,eskiyen teçhizatları yenilemek ve gelirleri arttırabilmek için
* Net Kâr : Kazanç Olarak elde edilen katma değer miktarını veya faaliyet gelirini arttırarak yeni sermayeye kavuşmak( Hisse senedi ve tahcil çıkarmak )
* Ürün Farklılaştırma
* Mevcut ve yeni pazarlarda müşteri sayısını artırmak.
* Satışların mevsimlik veya dönemsel dalgalanlarına neden olan koşullara karşı önlemler almak
* Verimsiz faaliyetlere son vermek

Büyüme : Hacim artışı ya da sayısal artıştır.Ancak büyümeden bahsedebilmek için sayısal gelişmelerin yanında,niteliksel gelişmelerin yanında,niteliksel gelişmeler de gereklidir.İşletmede üretim ve ihracat miktarlarında artma gibi maddi ve nsan kaynaklarında da nitelik bakımından bir iyileşme olmalıdır.
Bir işletmenin Pazardaki konumu 3 Farklı Şekilde olabilir :
* Takip edici işletme Kritik boyutun altında bulunur.
* Direnen İşletme : Kritik boyut seviyesindedir.
* Liderlik Yapan İşletme :Kritik boyutun üzerindedir.

Risk : Büyük ölçüde iradenin dışında kalan ve zararlara neden olan bir olayın rastlantısıdır.
Stratejik Yönetim Açısından Risk : Bir avantajı ele geçirme ümit ve çalışması içinde iken bir tehlikeye maruz kalma olayıdır.
İşletme bu riskleri azaltma ya da ortadan kaldırma(Nötralize etme) zorunluluğu duyar.Bunun içinde riskler konusunda iki tutum takınır.
* Defansif
* Ofansif

Defansif Güvenlik : Riskleri ortadan kaldırma ve ya dağıtmak amacıyla savunucu bir güvenlik araştırmasıdır.
Defansif güvenliğin ölçülme birimleri Şunlardır :
* Nötrleştirme : İşletmenin faaliyetlerini tehlikey düşüren bir çevre elemanını etkisiz kılarak,belirsizliği azaltması yoludur.Örneğin,gümrük tedbirleri,patentler ve ihtira beratları,tekel faaliyet sahaları gibi bazı sektörlere girişlerin sınırlandırılmasına yönelik tedbirler.
* Denkleştirme : Üretilen ürünlerin rekabetlerinde de karşılaşılan risklerin birikiminden kaçınma yoludur.Denkleştirme amacı 3 ana boyutta ölçülür:
* satışların ne kadarını bağımsız müşterilerin coğalttığı
* Firmanın coğrafi sektör olarak ürünlerini sattığı Pazar kısımlarının sayısı
* Firmanın faaliyetlerinin dayandığı veya işletmenin sahip olduğu teknolojilerin sayısı.
Ofansif Güvenlik : Daha az risk taşıyan alanlara kaymaktır.İşletmenin tehlikeler karşısında rahatça kayabileceği farklı üretim alanları ile ilgilidir.
Otonomi : İşletmenin geleceğine hakim olmayı gerektien bir amaçtır.Otonomi,işletmenin yönetim özgürlüğünü elinde tutması olarak da ifade edilebilir.
Bir işletmenin ekonomik olmayan amaçları,işletmenin çevresi yani çıkar grupları ile ilgilidir.Çıkar grupları ise,sendikalar,müşteriler,kamu teşekkülleri ve halktır.
Kişisel amaçlar Şunlardır :
* Kişilerin yapmış olduğu faaliyetlerden maksimum kazan elde etme isteği
* Kişinin güvenlik ve likidite ( Tasarruf ) yapma amacı
* Sosyal olarak çevredeki estetik,kültürel,sportif faaliyetlere katılmak,milli kaynakları korumak arzusu
* İnsan sevgisi ve insanların genç yaşlarda tehlikelerden korkmayarak cesaretli girişimlerde bulunma isteği
Sosyal Sorumluluk
+ Ulusal Düzeyde
* İnsan sağlığı ve kamu güvenliğinde hassas olmak
* Savunma gücünü arttıracak yatırım yapmak
* Kültürel seviyeyi yükseltecek okul yapmak
* İş çevrelerinin yollarını,köprülerini,yeşi alan ve parklar yaptırmak
* Toplum ve aile planlamasına katkıda bulunmak
+ Uluslar arası düzeyde
* Gelişmekte olan ülkelere yatırım yapmak
* Gelişmekte olan ülkelere teknoloji transferi yapmak
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla