Tekil Mesaj gösterimi
Alt 18.11.08, 21:47   #2 (permalink)
Kullanıcı Profili
Renklerin Dansı
Delta Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Nov 2008
Mesajlar: 561
Konular: 497
Puan Grafiği
Rep Puanı:1952
Rep Gücü:0
RD:Renklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant future
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 3
26 Mesajına 86 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Sanat Akımları : Sürrealizm


Geleceğin hemen hemen tüm sürrealistleri gibi, Dada toplantılarına katılan Breton’un 1921 de Philippe Soupault ile birlikte yayınladığı ve ilk ruhsal otomatizm denemesi olan Les Champs Magnetiques adlı yapıt ancak çok sonraları Sürrealist bir yapıt olarak değerlendirilmiştir. Bu yapıt dadacılara özgü kendiliğinden bir ruhsal boşalma ile yazılmıştır. Ancak hayal gücü ve belli oranda deneysel uygulamalar da bu yapıtın oluşmasında rol oynamıştır. Dada’nın kendine özgü ilkeleri korumak istemesine karşın, Breton Apollinaire ve Reverdy ile kendisini Sembolizme bağlayan şiir bağlarını hiçbir zaman koparmamış olduğu görülür. Bir süre sonra Tzara ve Picabia’dan ayrılmasına yol açan neden bu olmuştur.



Francis Picabia, Tzara ile aynı zamanda Paris’e geldi. Önce Amerika’dan yola çıkmış ve Barselona’ya varmıştı. Bu kentte, evvelce yayınladığı dergi 291, 1917 de 391 olmuştur. Bu inceleme kitapçığı niteliğindeki dergi, 1924 te 19.cu sayısına ulaştı. Picabia, Paris’e vardığında Salon d’Automne’u makanik dönemin ürünlerini sergileyerek şaşkınlığa uğrattı.



Sergilediği alaycı, küstah yapıtlarında ayrıca kibritler, tüyler ve fitiller gibi ‘eklentiler’ de doluydu. Aynı dönemde Duchamp’ta cam üzerine yaptığı ‘Bekarları tarafından Çırılçıplak soyulan gelin’ adlı resmim üzerinde çalışıyordu. Duchamp daha sonraları kendisini tümüyle satranç oyununa vermek üzere bu yapıtı bitirmeden bırakmıştır. 1913 yılında Newyork’ta açılan büyük modern sanat sergisi, Armony Show’daki başarısından sonra bir hırdavatçıdan sağlanabilcek hazır yapıtları veya toptan üretilmiş eşyaları Duchamp heykel adı altında sergiledi. Duchamp, Dada ruhuna en çok bağlı Sürrealist obje tasarlayıcısı olarak kaldı. Yeteneği, uluslararası büyük sürrealist sergilerde tartışılmaz bir biçimde ortaya çıkmıştır.

Renklerin Dansı isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla