Yamaç Paraşütü Nerde Yapılır? Yamaç Paraşütü Nerde Yapılır? Türkiye'deki Uçuş Yerleri : Yer : Eskişehir-İnönü (Eğitim Merkezi) Tepe Adı : C Tepesi Yüksekliği : 230 m. Konumu : Eskişehir'e 35 Km uzaklıkta Telefon : (0222) 591 21 12-13 Fax : (0222) 591 21 14
Eğitim kampının imkanlarından yararlanabilmek için gitmeden önce kamp müdürüyle görüşme yapmak gerekiyor. Burası özellikle yeni başlayanlar ve bu sporu ilerletmek isteyenler için ideal bir yer. Yer : Fethiye-Ölüdeniz Tepe Adı : Babadağ Yüksekliği : 1950 m.
Burada mayıs-kasım ayı içerisinde yerli ve yabancı yüzlerce yamaç paraşüt pilotu uçuyor. Yeni başlayanlar için riskli bir bölge. Termik noktaların zengin ve yaygın olmasıyla atlayıştan sonra daha da yükselerek deniz üzerinde uzun uçmayı sağlaması, çevredeki bitki örtüsünün zenginliği, doyumsuz güzellikteki Ölüdeniz manzarası nedeniyle ve 12-13 bin uçuş sayısı ile Türkiye'de yamaç paraşütünün merkezidir. Yer : Denizli-Pamukkale
Pamukkale Denizli'ye 21 km uzaklıkta Çökelez Dağı eteklerinde yer almaktadır. Ilıman iklimi ile yılın her mevsimi uçuş yapılabilmektedir. Uçuş yapılabilen iki tepe bulunmaktadır;
Eğitim Tepesi; 70 m yüksekliğindeki tepe alçak oluşundan dolayı amatör uçuşlar için tercih edilmektedir. Yamaçtan yapılan uçuşlar bölgede bulunan düzlüklerde son bulur. İniş noktaları herhangi bir engel taşımaması nedeniyle son derece güvenlidir. Dinamit Depos; Adını tepede bulunan eski bir dinamit deposundan alan uçuş pisti 300 metre yüksekliğindedir. İki paraşütün rahatça kalkış yapabileceği geniş bir alanı olan yamaç, Pamukkale'nin tüm güzelliğini görecek noktadadır. Uçuş parkurunun bitimindeki araziye iniş yapılabildiği gibi travertenlerin girişinde yeralan helikopter pistine de güvenli inişler yapılmaktadır.
Yaz aylarında öğle saatlerin oluşan türbülanslar uçuşlar sırasında maksimum düzeyde dikkat ve kontrol gerektirmektedir. Sert rüzgarlarda kalkış pistinin bitiş noktasında türbülanslara rastlanabilir. Çapraz esen rüzgar kalkıştan hemen sonra paraşütte asimetrik kapanmalara neden olmaktadır. Ayrıca tepenin dik eğimde bitmesi başarılı bir kalkış için çok süratli bir koşu gerektirmektedir. Yer : Denizli-Kaklık
Kaklık uçuş noktası İstanbul Denizli Karayolu üzerinde Denizli'ye gelmeden 45 km. önce Kaklık Kasabası sınırları içerisinde hemen Denizli Çimento Fabrikasının bulunduğu arazinin karşısında kalan dik tepededir. Kaklık tepesi kalkış noktası yaklaşık 50 metre irtifaya sahiptir.
Tepenin zirvesi 300 metreyi geçiyor. Kalkış noktasının dik eğimi hafif rüzgarda bile belirgin bir kaldırıcı bandın oluşmasını sağlıyor.
Kalkış noktasının dik eğimi hafif rüzgarda bile belirgin bir kaldırıcı bandın oluşmasını sağlıyor ve 50 metrelik kalkış noktasından 300 metreyi bulan tepe noktasına bir kaç dakika içinde çıkmak mümkün oluyor. Pilot seviyesi ve havaya göre bu bölge yarım saat ile 5 saat arasında uçuş yapmak mümkün. Bu bölgede uygun rüzgar öğle saatlerinden sonra çıkıyor ve akşama kadar devam edebiliyor. Yer : Denizli-Çökelez Yükseklik : 600 Metre
Pamukkale'ye Uzaklık : 15 km Yer : Denizli-Honaz Tepe Adı : Honaz Yüksekliği : 2000 m. Konumu : Denizliye olan uzaklık 30 km.1.Dünya Hava Oyunları'nda Yamaç paraşütü ve Yelken kanat yarışmaları aynı anda bu dağda yapıldı. Deneyimli pilotlar için mükemmel bir yer. Yer : Adana Tepe Adı : Kabasakal Yükseklik : 280m
Adana'ya Uzaklık : 20 km Yer : Ankara - Gölbaşı Tepe Adı : Racon Tepe Yükseklik : 180 Metre
Ankara'ya uzaklık : 35 km
Ayrıca Güney tepe, Arabalı tepe de uçuşa uygun tepelerdendir. Yer : Ankara - Eymir Yükseklik : 80 Metre Ulaşım : TRT binasının yanından aşağıya inilen yoldan devam edince tepenin önündeki düz araziyi göreceksiniz. Oran sitesi otobüs veya dolmuşlarıyla bölgeye ulaşabilirsiniz. Otobüs veya dolmuşla geldiğinizde TRT'nin yanından aşağıya birkaç km yol yürümek ve dolayısıyla dönüşte de yokuş yukarı çıkmak zorunda kalabilirsiniz. Yer : Antalya
Beğişler Köyü Antalya Elmalı ve Korkuteli yolu arasında kalan Beğiş ovasında bulunan Eren Dağı denilen 650m yüksekliği olan dağ. Yer : Antalya Tepe Adı : Akçalı Yükseklik : 380 Metre
Alanya'ya uzaklık : 5 Km Tepe Adı : Tünek Tepe Yükseklik : 650 Metre
Antalya'ya Uzaklık: 5 Km Yer : Antalya - Kaş Tepe Adı : Asas Yükseklik : 1000 Metre
Türkiye'nin en meşhur uçuş pistlerinden biri olan Kaş pisti yeni açılmasına rağmen yerli ve yabancı yamaç paraşütü sporu meraklılarının uğrak mekanı olmuştur. Düz öğrenci uçuşları 20 - 25 dakika arası sürmektedir. Soaring yaparak saatlerce uçabilme imkanınız var. Yer : Bolu-Abant Yükseklik : 200 Metre
Bolu'ya Uzaklık : 35 Km Yer : Bursa Tepe Adı : Uludağ Yükseklik : 2000 metre Bursa'ya Uzaklık : 35 km
Bursa ili Gürsu ilçesinde 630 m yükseklik ve yaklaşık 40 dönümlük doğal çim olan kuzey hariç her yöne uçuş yapılabilen take-offa kadar araç yolu olan tepe 2 yıldır pilotların hizmetindedir. Yer : Çankırı - Ilgaz
Tek kusuru uçuş pistine yolu yok. Çankırı ili Ilgaz İlçesinin kuş uçumu yaklaşık 10 km üstünde bulunmaktadır. O yüzden yaklaşık bir saat tırmanış gerektiriyor.
Burada uçuşlar genellikle bir saatten az olmaz. Çünkü bu tepe yaklaşık 500 m. Aşağıdaki gölün deniz seviyesinden yüksekliği 1750 m. Dağın zirvesi ise 2404 m. Uçuşa çok müsait ve oldukça dik bir eğime sahip. Yer : Erzincan Tepe Adı : Çakırman Yükseklik : 750 metre
Erzincan'a Uzaklık : 5 km Yer : Erzurum Tepe Adı : Palandöken Yükseklik : 3200 metre
Erzurum'a Uzaklık : 10 km Yer : Isparta - Eğirdir
Isparta'ya 60 km uzaklığındaki Eğirdir'de karayolu ve demiryolu ulaşımı mevcuttur. Isparta'nın yerel otobüs firmaları Eğirdir'den geçer.
Eğirdir Gölü ve adası ile pek çok turistik aktiviteye elverişli Eğirdir, yamaç paraşütü sporu için çok uygun tepelere sahiptir. Süleyman Demirel Üniversitesi Havacılık Kulübü bu tepelerde eğitim uçuşları gerçekleştirmektedir. Yer : İstanbul - Çatalca
Aslında isim olarak Çatalca kullanılsa da, bu mevkide bulunan tepeler, Tepecik(Büyükçekmece) ilçesi içindedir ve birbirine yakın 4 tane tepeden oluşuyor. Çoğunlukla eğitim amaçlı 30-80m arası alçak tepelerdir. Bunlar: 1- Kuzey tepesi (bu tepenin doğu, batı yönlerine de uçmak mümkün); İrtifası yaklaşık 70m civarıdır. Genellikle eğitim amaçlı kullanılır, İstanbul içinde kuzey estiğinde eğitim için en çok kullanılan tepelerden birisidir. 2- Güney tepesi (diğer adı çanak); İstanbul'un en sik kullanılan, eğitim, uçuş, eğlence ve kendini geliştirme tepesidir. Yaklaşık 60m irtifası vardır, rahatça koşulabilecek diklikte bir eğimi ve kocaman bir iniş alanı vardır. 3- Doğu tepesi (çanağın arka tarafı, göle bakan yamaç); Güneye bakan çanak tepesinin arka tarafı daha da yükselerek kuzeye doğru uzar ve doğuya bakan uzun düzgün bir yamaç halindedir. Yamacın bittiği hizada çok yüksek gerilim hattı yamaç boyunca uzandığı için asla tepeden kalkıp dümdüz ileri uçulmaz, ya soaring yapılır, ya da hava zayıfsa 1-2 sağ-sol yapılıp yamaca inilir. Çok az rüzgarda oradan uçmak anlamsızdır. Onun yerine kuzeye bakan tepe ile çanak arasındaki ufak doğu tepesi daha mantıklı olur. Soaringi baya iyidir, 5-10 kanopinin sığabileceği kadar uzun bir yamacı vardır. 4- B-tepesi (doğu tepesi) kuzey tepesi ile çanak arasında ufak bir tepedir. Bu tepe az eğimli 30-40mlik kendi haline bir tepedir, zayıf doğu estiğinde eğitim için işe yarayabilir. Tepekente giden yolun 1150.metresinden sola ayrılarak gidebilirsiniz. 5- Çakılköy; Batıya bakan, daha çok soaring için kullanışlı bir tepedir. Tepesi çimenlik, çok temizdir.
Önündeki ekili tarlalara kesinlikle inmemek gerekiyor. Soaringde rüzgar patlarsa arkaya sürüklenip rotorda patlamaktansa bence tepeye inip yerde sürüklenin daha iyi gibi.
Çatalca bölgesindeki tepelere ulaşım için Mahmutbey Tem girişinden 28km sonraki Çatalca gişelerinden çıkmak gerekir. Çakılköy harici tüm tepeler TEM'den çıkınca sağa dönerek gidilir yolun en ucu 8km sonra E-5e çıkar. E-5’ten gelmek de mümkündür. Yer: İstanbul - Ormanlı
Soaring bilen herkesin uçabileceği, kendini geliştirebileceği, sahil boyunca uzanan yamaçlardan oluşan güzel bir uçuş yeridir. Kalkış ile önündeki kumsal arası irtifa farkı 30m’dir, sağa ve sola gidildikçe daha yüksek yamaçlar mevcuttur. İlk kalkış irtifasının az olması sayesinde yamacın önüne indikten sonra tekrar çıkmak Kolaydır. Kalkış alanı 1-2 kanadın aynı anda kalkabileceği kadar geniştir. Aracınızla kalkış alanına kadar gelebilirsiniz.
Kalkışı çok zor değildir. Kalkınca soldaki yamaca yamanmak tavsiye edilir. Patlak rüzgarlarda uca iyice yakından başlamak lazım ama kenara çok yaklaşınca Kanopi iyi rüzgar alarak şişmeyebilir, gerideki ufak çıkıntının üstüne sererseniz daha iyi rüzgar alır ama tepeye gelir gelmez sizi yukarı fırlatabilir, oradan daha yukarı ve geri sürüklenmemeye bakın.
Kalktıktan hemen sonra sağa veya sola yamanarak yamacın daha yüksek kısımlarında bol bol irtifa alabilirsiniz. Kalkışın hemen solundaki yamaçta irtifayı aldıktan sonra rüzgar iyiyse sağa doğru gidip ilerdeki yüksek yamacın önünde takılabilirsiniz. Hatta daha sola ve daha sağa kilometrelerce gidebilirsiniz. Yamaçlar arasında boşluklarda bolca irtifa kaybedeceğiniz için geçişlerden önce iyice irtifa almaya bakın. İstanbul'daki diğer yerler : Karaburun Aydos Silivri Kemerburgaz-Çiftalan Gebze-Muallimköy Yer: İzmir-Güzelbahçe Yükseklik : 220 metre
İzmir'e Uzaklık : 25 km Yer : İzmir-Ödemiş Yükseklik : 1200 Metre
Ödemiş'e Uzaklık :27 km Tepe Adı : Bozdağ Yükseklik : 1350 metre Konum : Ödemişe olan uzaklık 25 km.Deneyimli pilotlar için iyi imkanlar sunan bir yer.
Ödemiş'e Uzaklık : 20 km Yer : Kayseri Tepe Adı : Alidağ Yükseklik : 600 metre
Kayseri'ye Uzaklık : 5 km
Kayseri ili sınırlarındaki Ali Dağı, il merkezine 15 dk. uzaklıktadır. Otomobil ile dikkatlice çıkılabilir ya da, Zincidere otobüslerine binerek Alidağı Tabelası'nda inildiğinde, yürüyerek 45 dakikada tepeye ulaşılabilir.
600 ile 750 irtifa farkına sahip, birisi güney, diğeri kuzey rüzgarlarına uygun iki kalkış pisti mevcuttur. Stabil rüzgarlarda tepenin dik ve düzgün eğimi saatlerce yelken yapmaya elverişli, ancak türbülanslı havalarda dikkatli olmak gereklidir.
Tepenin önünde rahatlıkla iniş yapılabilecek alanlar bulunmaktadır. Yer : Konya - Akşehir
Akşehir de Sultan Dağları'nın şehir merkezinin yakınında bulunması konaklama, ulaşım ve sağlık imkanlarının çok iyi olması Akşehir'i yamaç paraşütü sporu için çok elverişli kılıyor.
Şehrimize kış şenliğinde gelen yamaç paraşütü pilotlarının uçması için oluşturulmuş 550m'lik bir pistte(bu pist şehir merkezine 7 km uzaklıkta olup ulaşıp araçla yapılmaktadır.) Yer : Manisa
175m. eğitim tepemiz , 300m. ,400 m. 750 m. ve 1375 m. Sipil Dağı Karlık mevkilerinde uçuş pistlerimiz vardır. Yer : Mersin Tepe Adı : Yaylacık Tepesi (Arslanköy Kasabası) Yükseklik : 260 metre
Mersin' e Uzaklık : 52 km Yer : Muğla-Gökova Yükseklik : 850
Muğla'ya Uzaklık : 20 km Yer : Muğla-Ören Yükseklik : 640
Ören'e Uzaklık : 20 km Yer : Ordu Tepe Adı : Boztepe Yükseklik : 530 metre
Ordu'ya Uzaklık : 15 km Yer : Samsun Tepe Adı : Kocadağ Rakım : 1350m Kalkış Pistleri : (zirve) 800m ve 350m
Denize olan uzaklığı : 10Km
Ulaşım : Araçla ulaşım kolaylığı var Yer : Tokat Tepe Adı : Tokat Şenyurt Mercimek Tepesi
Tokat Turhal karayolu üzerindeki tepeye düzgün bir stabilize yoldan 10 dk da çıkılabilmektedir iniş alanından itibaren zirve 8 km'dir. Her seviyeden pilota uygun olup yelken ve termik uçuşları yapılabilir özellikle sabah ve öğleden sonraları acemiler ve ilk irtifa uçuşu yapacaklar için idealdir her yöne çıkışa uygun çim kalkış alanları mevcuttur. Yerden İrtifa 630 m Kuzey Take Of 600 m Batı Take Of 520 m Güney Take Of 600 m Doğu Take Of 620 m tepe rekoru saat 2005 yılı eylül ayında 17.15 te yapılan bir uçuşta yerden 2750m irtifa ve 33 km mesafedir. İniş alanları sorunsuz ve yol kenarıdır. Yer : Tokat - Başçiftlik İlçesi Tepe Adı : Saman Dağı Yükseklik : Başçiftlik İlçesi 1500 metre, Saman Dağı 1800
Bölge çimenlik ve yeşil bitki örtüsü ile kaplı olduğundan dolayı hem yerde çalışmak hem de uçuş yapmak için uygun bir bölge. Tepenin uçuş mazisi daha çok yeni. İlk uçuş Mayıs 2003 civarı yapılmış. Yer : Yalova Tepe Adı : Güneyköy Yangın Kulesi Yükseklik : 200m Yön : G-GD Take-off : Aynı anda 3 ya da 4 kanat serilebilecek doğal çim alan İniş : Ekili olmayan geniş birkaç tarla.
Yalova’dan Bursa istikametine giderken Süpürgelik yokuşunun tepe noktasına gelindiğinde sağ tarafta Petrol Ofisinin hemen arkasından, sağa taş ocaklarına ve oradan da Güneyköy yangın gözetleme istasyonuna giden toprak yola sapılır. Yol önce taş işleme istasyonuna gelmeden hemen önce iniş alanının ortasından geçer.
Tepe yelken uçuşları için uygundur ancak take-off ‘un etrafındaki ağaçlık alana dikkat edilmesi gerekir. Tepeye iniş ve yelken sırasındaki irtifa kayıplarında ağaçlar risk faktörüdür. Düşük rüzgarda kalkış yapılmışsa hemen inişe yönelmek gerekir. Yalova’da hakim rüzgarlar yazın kuzeyli, kışın güneylidir. Tepe genellikle Kasım başlarından Mayıs sonlarına kadar uçuşa olanak verir. Tepe Adı : Sugören Yükseklik : 300m Yön : G-GB Take-off : 5-6 kanat serilebilecek otluk alan İniş : Ortaköy futbol sahası. Çim, etrafı dikenli tel olmayan 1 m yüksekliğindeki tel örgüyle çevrili.
Yalova’dan Bursa istikametine giderken Süpürgelik yokuşunun tepe noktasına gelindiğinde sağ tarafta Petrol Ofisini geçtikten 100 m sonra solda Karayolları şantiyesinin yanından Sugören köyüne giden yola sapılır. Köyün içinden sola Radar istasyonuna giden toprak yoldan tırmanış başlar. Tepedeki düzlüklere gelindiğinde sağ tarafta Meteorolojiye ait 8-10 metrelik veri antenini görünceye kadar devam edilir. Anten direğinin hemen önü kalkış alanıdır.
Kalkışın kolay olmasına karşın iniş, eğitim ve başlangıç uçuşlarına uygun değildir. Kasım başlarından Mayıs sonlarına kadar uçuşa olanak verir. Bu şehirlerarası bir uçuştur. Tepe Adı : Süpürgelik Yükseklik : 40m Yön : K-KD-KB Take-off : Oldukça geniş İniş : Arasında bir sıra birkaç cılız ağaç ve çalı olan iki geniş çim arazi.
Yalova’dan Bursa istikametine giderken Süpürgelik yokuşunun tepe noktasına gelindiğinde sağ tarafta Petrol Ofisini geçtikten 1-1,5 km sonra yolun sağında iki büyük “Erikli ve Avea” reklam panosunun hemen yanından ayrılan toprak yola sapılır. 50m sonra take-off.
Uygun rüzgarda saatlerce soaring yapılabilir. Ancak ilk defa uçulacaksa daha önce uçmuş birinden yardım alınabilir. Başlangıç ve Eğitim uçuşları tecrübeli biri eşliğinde yapılmalıdır. Yılın büyük bölümünde uçuş imkanı vardır. ( Alıntı ) --------------Tualimforum İmzam-------------- Serap |